Κατά τον κινέζο θεωρητικό της στρατηγικής Σουν Τσου, ο στρατηγός πρέπει να ξέρει το πεδίο της μάχης, να ξέρει τις δυνάμεις του αντιπάλου του και να κάνει αυτό που ο αντίπαλός του δεν περιμένει.
Ο,τι ακριβώς κάνει η Παρί Σεν Ζερμέν στην προσπάθειά της να κυριαρχήσει εκτός αγωνιστικών χώρων επί αντιπάλων που κρατούν τα ηνία στην παράδοση και στις επιτυχίες.
Λίγες ημέρες πριν από την πρώτη αγωνιστική των ομίλων του Τσάμπιονς Λιγκ, δεκάδες δημοσιογράφοι, fashion bloggers και πολλοί ακόμα που έχουν άμεση σχέση με τη μόδα συγκεντρώθηκαν σε μια αίθουσα του γηπέδου της Παρί Σεν Ζερμέν, του Παρκ ντε Πρενς.
Μεταξύ των εκατοντάδων παρευρισκομένων ήταν ο Κιλιάν Εμπαπέ, ο Ντάνι Αλβες και οι αθλήτριες της γυναικείας ομάδας ποδοσφαίρου της Παρί, η Βανγκ Σουάνγκ και η Κατοτό. Ηταν από τις ελάχιστες φορές που τα μάτια έπεσαν πάνω στους τέσσερις αθλητές όχι για τα κατορθώματά τους στο γήπεδο αλλά για τα ρούχα που φορούσαν.
Λάνσαραν τη νέα κολεξιόν που προέκυψε από τη φιλόδοξη συνεργασία της Παρί με τη Nike και το brand του Τζόρνταν που φέρει τη χαρακτηριστική σιλουέτα του ιπτάμενου μπασκετμπολίστα με την μπάλα. Ηταν οι φανέλες που θα φορούσαν ο Εμπαπέ, ο Νεϊμάρ και οι άλλοι άσοι της Παρί στα παιχνίδια του Τσάμπιονς Λιγκ. Ηταν ταυτόχρονα ένα ηχηρό μήνυμα για τα εξωαγωνιστικά σχέδια της Παρί, τα οποία βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, σηματοδοτώντας τα σχέδια ανάπτυξής της στις αναδυόμενες ποδοσφαιρικά αγορές του κόσμου, στην Ασία και τη Βόρεια Αμερική.
«Πηγαίνουμε τόσο μακριά που άλλοι σύλλογοι δεν φτάνουν» λέει ο διευθυντής Μάρκετινγκ της Παρί Φαμπιάν Αλέγκρ.
Η σύνδεση μεταξύ της Παρί και των οίκων μόδας της γαλλικής πρωτεύουσας είναι παλιά. Ο στυλίστας Ντάνιελ Χέχτερ ήταν πρόεδρος της ομάδας για μία πενταετία, τη δεκαετία του 1970, και σχεδιαστής της φανέλας της Παρί με την κόκκινη κάθετη γραμμή στο κέντρο της και τα λευκά άκρα. Ο μύθος λέει πως εμπνεύστηκε από τη φανέλα που φορούσε ο κυρίαρχος εκείνη την εποχή Αγιαξ.
Σήμερα η Παρί χρησιμοποιεί αυτή την ιστορική σύνδεση με το κέντρο της μόδας, το Παρίσι, για να σφυρηλατήσει την ταυτότητά της στον 21ο αιώνα.
Οι καταριανοί ιδιοκτήτες του συλλόγου, οι οποίοι έχουν κατηγορηθεί τα μάλα για την παραβίαση του οικονομικού ευ αγωνίζεσθαι κάνοντας τους Ισπανούς να ζητούν την αποβολή της Παρί από το Τσάμπιονς Λιγκ, γνωρίζουν πως με τα πετροδολάριά τους δεν μπορούν να αγοράσουν την ιστορία και τη φήμη που έχουν αποκτήσει στους αγωνιστικούς χώρους η Ρεάλ, η Μπάρτσα και η Μπάγερν. Μπορούν όμως να τις ξεπεράσουν εκτός γηπέδων, ταυτίζοντας την Παρί με τη μόδα.
Παρίσι, η κατάλληλη πόλη
«Το Παρίσι σημαίνει μόδα, στυλ, δημιουργικότητα κι ενέργεια» λέει ο πρόεδρος του συλλόγου Νάσερ αλ Κελαϊφί. «Θέλουμε η Παρί να αγκαλιάσει αυτές τις αξίες που έχουν κάνει την πόλη μοναδική. Δεν μπορεί ο καθένας να το κάνει».
Με άλλα λόγια, όπως σημειώνουν οι «Νιου Γιορκ Τάιμς», οι ιδιοκτήτες της Παρί θέλουν να στείλουν το μήνυμα πως η ομάδα τους είναι cool.
Η συνεργασία με τη Nike και την εταιρεία του Τζόρνταν δεν αποτελεί το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Το αντίθετο μάλιστα. Ο σύλλογος έχει χορηγίες με τη Levi Strauss και την Beats. Πέρυσι συνεργάστηκε με τους Rolling Stones και τη Nike για να δημιουργήσουν προϊόντα συνδεδεμένα με το λογότυπό της για να εορταστεί η άφιξη του ροκ συγκροτήματος στο Παρίσι.
Η Παρί είχε επίσης παρουσία και στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού το 2017 χάρη στις εμπνευσμένες δημιουργίες τής σχεδιάστριας μόδας της εταιρείας Koche Κριστέλ Κροσέρ, τοποθετώντας τις φανέλες τής ομάδας σε μια σειρά looks συνδυασμένων με κρυστάλλους, μετάξι και μουσελίνα.
Φέτος ο ινδός στυλίστας Μανίς Αρόρα χρησιμοποίησε τα πορτρέτα των Εμπαπέ, Τιάγκο Σίλβα και Εντισον Καβάνι σε μια σειρά τισέρτ, παλτών και φορεμάτων που προωθήθηκαν στις αγορές της Κίνας και της Ινδίας.
Συνεχής παρουσία στις επιδείξεις
Θεωρείται πια must η παρουσία των διασήμων στις εξέδρες του Παρκ Ντε Πρενς, ενώ ο Τζάστον Τίμπερλεϊκ φόρεσε τζάκετ με το λογότυπο Jumpman προτού παρουσιαστεί επίσημα σε συναυλία του στο Παρίσι, τον Ιούλιο. Ακόμα και ο ΛεΜπρον Τζέιμς εμφανίστηκε πριν από αγώνα των Λέικερς με φανέλα της Παρί Σεν Ζερμέν. Η Παρί πασπαλίζει με χρυσόσκονη το ποδοσφαιρικό της όνειρο, παρά τις φωνές διαμαρτυρίας των φανατικών οπαδών της. Είναι κι αυτή μια εναλλακτική στην αντιμετώπιση των ιερών αγελάδων του ποδοσφαίρου.