H Μυτιλήνη, αυτή η πολύ όμορφη πόλη, χτισμένη στο νοτιοανατολικό άκρο της Λέσβου, έχει κάτι από… vintage στην ατμόσφαιρα. Ισως είναι τα χρυσά χρώματα που όσο περνάει η ώρα γίνονται μπλε και μαβιά. Τα εντυπωσιακά νεοκλασικά σπίτια, πολλά από τα οποία παραμένουν ανέπαφα στον χρόνο χρησιμοποιούνται τώρα για διεθνή παραγωγή με ένα τεράστιο επιτελείο ηθοποιών και κομπάρσων. Μια ταινία που έχει να κάνει με τη Μικρασιατική Καταστροφή, τους διωγμούς των Ελλήνων από τους Τούρκους αλλά και τον ηρωισμό, το πείσμα και την επιμονή όλων εκείνων οι οποίοι μέσα από μια θυελλώδη, τραγική πορεία, κατόρθωσαν να σταθούν στα πόδια τους. Ο φίλος μου, μεγαλοεπιχειρηματίας Τζόζεφ Σαμάν, ιδιοκτήτης μιας από τις μεγαλύτερες διεθνώς εταιρείες διανομής ταινιών, μου έλεγε σε μια ιδιωτική συζήτηση ότι η Μυτιλήνη αποτελεί υπέροχο νησί, το οποίο έδωσε «λύση» μέσα από τα υψηλής αισθητικής, μοναδικής αρχιτεκτονικής νεοκλασικά σπίτια στο πρόβλημα «στέγασης» με αφορμή τις ανάγκες των γυρισμάτων. Οι συγκεκριμένες κατοικίες, οι οποίες στέκουν εκεί υπερήφανες εδώ και πολλά χρόνια, θα χρησιμοποιηθούν για αρκετές σκηνές της ταινίας με πρωταγωνιστές έλληνες και ξένους ηθοποιούς. Πληροφορούμαι μάλιστα ότι στο πρόσφατο ταξίδι του κ. Σαμάν στις ΗΠΑ πολλοί ομογενείς έδειξαν «επιχειρηματικό ενδιαφέρον» γύρω από το πολυδάπανο φιλμ.
Απόδραση από

τη Βουλή, η big star, οι εκδηλώσεις

Στη Μυτιλήνη με το vintage σκηνικό βρέθηκε όμως και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος για να μιλήσει γύρω από το Προσφυγικό. Ο υπουργός Οικονομικών, το μικρό του σακίδιο, τα μαβιά χρώματα και η σκέψη μακριά από το «βαρετό» σκηνικό της Βουλής όπου κατατέθηκε το προσχέδιο του προϋπολογισμού. Μέσα από τα χρυσαφένια, μαβιά χρώματα της θάλασσας της Μυτιλήνης ο υπουργός φαντάζεται ότι… αναδύεται ως νέα Αφροδίτη η αγαπημένη του Σκάρλετ Τζοχάνσον. Το περασμένο Σαββατοκύριακο ήταν γεμάτο οικονομικές ειδήσεις. Παροχές έστω… εξ αντανακλάσεως, συζητήσεις για τις συντάξεις, τη μείωση του ΕΝΦΙΑ, όλα αυτά τέλος πάντων που δείχνουν ότι είμαστε στην τελική ευθεία για τις εκλογές.
Στην Αθήνα ένα πολύβουο πλήθος κυκλοφορούσε σε γκαλερί, πρεσβείες, θέατρα, πολιτιστικά ιδρύματα και εστιατόρια. Σε ένα κομψό χώρο στην οδό Λεβέντη, η Ντέλα Ρούνικ πραγματοποίησε την έκθεση γλυπτών της με τίτλο «Το αβάσταχτο κενό της απουσίας». Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά έγινε η πρεμιέρα του «Θείου Βάνια». Ο γαστρονομικός οδηγός Gault a Millau παρουσιάστηκε στη γαλλική πρεσβεία…
Οικονομική κρίση, η μπλούζα της Αχτσιόγλου, το αυθεντικό street food
Ποιοι είναι αυτοί τελικά που σύμφωνα με τα αποτελέσματα μεγάλης έρευνας επλήγησαν περισσότερο από την οικονομική κρίση, η οποία χτύπησε σαν τυφώνας τη μικρή πατρίδα;
Η κρίση λοιπόν έπληξε τους εργαζομένους πιο πολύ από τους συνταξιούχους. Η υπουργός Εργασίας Εφη Αχτσιόγλου, όμως, μοιάζει ευτυχής και αναφέρεται σε μία «νέα, αισιόδοξη εποχή για τους ανθρώπους του μόχθου». Ενδεδυμένη με κομψή μπλούζα στο χρώμα του σάπιου μήλου. Οι εργαζόμενοι πάντως όπως και οι εκπρόσωποι της ισχυρής οικονομικής τάξης, κυρίως όμως η νεολαία το «έριξε έξω» το weekend που μας πέρασε. Ολα τα εστιατόρια, καφέ στο κέντρο της πόλης, τα γραφικά ταβερνεία της Πλάκας, τα spots του Κολωνακίου και βέβαια η κλασική «Ράτκα», η οποία ανοίγει μόνο για λίγες ώρες τα μεσημέρια του Σαββάτου, ήταν γεμάτα από κόσμο. Κατηφόρισα στη στοά του City Link. Αγόρια και κορίτσια είχαν ξαπλώσει στις πολυθρόνες μπαμπού στη «βεράντα» του private club Salon de Bricolage και απολάμβαναν από το Food Trolley, αυθεντικό street food…