Η ζωή του Αλόνσο είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους αγώνες, τη μυρωδιά της βενζίνης, τις αλλαγές ελαστικών, τα χρονόμετρα στις πίστες. Είναι ίσως ο μοναδικός οδηγός αγώνων στον κόσμο που έχει το άτυπο ρεκόρ, ότι σχεδόν όλη τη ζωή του την έχει περάσει στις πίστες: είναι 38 ετών, όμως για περισσότερα από 35 χρόνια βρίσκεται πίσω από ένα τιμόνι.
Ο Φερνάντο Αλόνσο, που από την περασμένη Κυριακή κρέμασε τα αγωνιστικά του παπούτσια, άρχισε να ασχολείται με το μηχανοκίνητο σπορ σε ηλικία 3 ετών από τα καρτ, ενώ στη Formula 1 βρέθηκε το 2001, με την ομάδα της Μινάρντι. Το πρώτο του καρτ τού το χάρισε ο πατέρας του και ίσα ίσα που έφθανε τα πετάλια. Ποτέ δεν είχε χρήματα για χορηγούς, οπότε πόνταρε μόνο στο ταλέντο του. Από τα καρτ έως και τη Formula 1. Ωσπου ήρθε η δικαίωση των κόπων του, αποδεικνύοντας ότι το ταλέντο φθάνει και περισσεύει.
Κέρδισε γρήγορα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στα καρτ – σε ηλικία 15 ετών – ενώ, μεταπήδησε στη Formula 1, λίγο πριν ενηλικιωθεί. Καταγράφηκε σε ηλικία 24 ετών και 58 ημερών ως ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία της Formula 1. Αν και έδειχνε πάντα βιαστικός και κυνηγούσε την καριέρα του, η πορεία του απέδειξε ότι είναι μεθοδικός και αστείρευτα υπομονετικός – ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με τις απανωτές αναποδιές των προβληματικών μονοθεσίων που οδηγούσε.
Παλαιάς σχολής
Ο Αλόνσο ανήκει στην τελευταία φουρνιά παλιών οδηγών, μαζί με τον Κίμι Ράικονεν – ο τελευταίος συνεχίζει στην Alfa Romeo σε ηλικία 39 ετών – που έχουν βασικό όπλο τις φυσικές ικανότητές τους. Ετσι ήταν και ο Αλόνσο μέχρι την περασμένη Κυριακή. Πάλευε, ρίσκαρε, ριψοκινδύνευε βασιζόμενος στο οδηγικό του ταλέντο, μιας και τα τελευταία χρόνια τα μονοθέσια που οδηγούσε τον αδικούσαν.
Ο ισπανικής καταγωγής οδηγός αγώνων ήδη είχε γνωστοποιήσει την απόφασή του να αποχωρήσει από τα γκραν πρι από το περασμένο καλοκαίρι. Να σημειωθεί ότι, ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής – και τα δύο με την ομάδα της Renault – ήταν έως και σήμερα, ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός. Πέρσι είχε υπογράψει ένα αξιοζήλευτο συμβόλαιο, που του απέφερε κάτι παραπάνω από 35 εκατομμύρια ευρώ, ετησίως.
Ο μικρόσωμος οδηγός, του οποίου το οδηγικό στυλ πολλοί ταύτιζαν με αυτό του Σένα, έχει ένα ράφι γεμάτο κύπελλα. Και θα είχε πολλά περισσότερα αν δεν έκανε λάθος επιλογές, σε ομάδες και μονοθέσια, τα τελευταία δέκα χρόνια! Η Renault του χάρισε δύο πρωταθλήματα, όμως, όταν επέστρεψε – μετά τη σύντομη μεταγραφή του στη McLaren το 2007 – πλέον, η «μπογιά» της άλλοτε πανίσχυρης γαλλικής ομάδας είχε ξεπεραστεί. Τα μονοθέσιά της απλά τερμάτιζαν στους αγώνες, και παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του ταλαντούχου οδηγού, η υπεροχή των άλλων ομάδων ήταν πλέον αξεπέραστη.
Το ίδιο συνέβη και με το μονοθέσιο της Ferrari, με το οποίο κατέκτησε αρκετά βάθρα, αλλά ποτέ δεν πέτυχε τον πολυπόθητο τρίτο του τίτλο. Παρέμεινε στους δύο για περισσότερα από 12 χρόνια. Από το 2015 έως και προχθές έτρεχε με τη McLaren, όμως, η μονοκρατορία της Mercedes-Benz εξανέμισε κάθε ελπίδα του να βρεθεί στην κορυφή της βαθμολογίας. Ο αντικαταστάτης του στη McLaren είναι και αυτός ταλαντούχος: είναι ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, που δηλώνει και φανατικός οπαδός της ομάδας από τα παιδικά του χρόνια!
Ολα ανοιχτά
Ο Αλόνσο από σήμερα δηλώνει ελεύθερος να χαρεί τα εκατομμύρια που έχει κερδίσει πρωτίστως με το ταλέντο του. Περνάει τις περισσότερες ημέρες στην γενέτειρά του, το Οβιέδο, στη Βόρεια Ισπανία. Εκεί ίσως να καταστρώσει τα επόμενα σχέδιά του, εντός ή εκτός πίστας. Οι πιθανότητες να επιστρέψει στα μονοθέσια είναι ελάχιστες, όσο και αν αυτό διαδίδεται τις τελευταίες ώρες στο Διαδίκτυο, αν και κανείς δεν αποκλείει, λίγο πριν πατήσει τα 40, να δοκιμάσει και πάλι τα αντανακλαστικά του.