«Στάθηκε μέσα στη νύχτα των αποκαλύψεων – στο έρεβος που δοκιμάζει τις καρδιές, στη νύχτα που είναι άχρηστη για το έργο των ανθρώπων, αλλά που μέσα της το βλέμμα τους, αθάμπωτο από τη λιακάδα των ημερών της απληστίας, περιπλανιέται μερικές φορές μακριά, μέχρι τα αστέρια. Η απόλυτη ακινησία γύρω του είχε κάτι το επίσημο, αλλά αισθανόταν πως ήταν η ψεύτικη σοβαρότητα ενός ναού, αφιερωμένου στις τελετουργίες μιας χυδαίας πίστης. Η σιωπή, μέσα στους διακριτικούς τοίχους, έπειθε για ασφάλεια, αλλά στα μάτια του εμφανιζόταν συναρπαστική και κακόβουλη, όπως η διακριτικότητα σε μιαν επικερδή ατιμία· ήταν η συνετή ησυχία μιας κρυψώνας κιβδηλοποιών – ενός κακόφημου σπιτιού!».

Από την «Επιστροφή» του Τζόζεφ Κόνραντ (μτφ., σημειώσεις, επίμετρο Σπάρτη Γεροδήμου) που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ερατώ μαζί με τα επίσης κλασικά «Ο καβγάς των δύο Ιβάν» του Γκόγκολ, «Η ιστορία ενός αγνώστου» του Τσέχoφ και ο «Αθώος» του Ντ’ Ανούντσιο (φωτογραφία). Τέσσερις τίτλοι που ανταμείβουν τη βιβλιοφιλία.