Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ στολίστηκαν με τεράστια χριστουγεννιάτικα δέντρα, κορδέλες, μπάλες, γκι και πάρα πολλά χρυσά στολίδια. Οι interior designers τους οποίους έχει επιλέξει εδώ και χρόνια η βασιλική οικογένεια, μαζί με δεκάδες εργαζομένους, φρόντισαν για το εξαιρετικά εντυπωσιακό ντεκόρ, το οποίο όμως φθάνει στα όρια του κιτς. Τα στολίδια στο έλατο, το οποίο βρίσκεται στο κυρίως σαλόνι, είναι γεμάτο με μικρές, βασιλικές κορόνες. Περίτεχνα στέμματα από μπορντό βελούδο, με χρυσά κεντήματα και πέρλες, κρέμονται από τα κλαδιά του αντί για τις γνωστές αστραφτερές μπάλες. Η γηραιά βασίλισσα Ελισάβετ περιεργάστηκε τους χώρους, άγγιξε με τα μακριά, λεπτά δάχτυλά της τα στολίδια, συνομίλησε με τους ανθρώπους οι οποίοι φρόντισαν για το decoration. Λίγο αργότερα κάλεσε τα εγγόνια και δισέγγονά της για να απολαύσουν όλοι μαζί το φαντασμαγορικό θέαμα. Η Queen Elizabeth μοιράστηκε ένα φλιτζάνι τσάι με τους στενούς συγγενείς της. Κάποιοι πρόσεξαν ότι η κλασική της τσάντα Mounat Rejane είχε «αντικατασταθεί» από μια crocodile Kelly του οίκου Hermes. Η επιλογή της συγκεκριμένης τσάντας (η αλήθεια είναι ότι δεν ανήκει στις συλλεκτικές) προκάλεσε σχόλια, αφού τα τελευταία χρόνια η αυστηρή Queen επιλέγει γαλλικά brands, πέρα από τα κλασικά βρετανικά. Η μόδα των στολιδιών σε σχήμα κορόνας, μετά το Μπάκιγχαμ, πέρασε πλέον σε ολόκληρο τον κόσμο. Αποτελεί μεγάλο παγκόσμιο trend. Ακόμα και σε αυτή την «παγωμένη» χώρα του Βλαντίμιρ Πούτιν. Εκεί όπου όλα, από τις κλασικές μπάμπουσκες μέχρι τα… σεντόνια και μαξιλαροθήκες, είχαν αποκλειστικά τη μορφή του ρώσου προέδρου.
Το gothic κάλεσμα του Πάρη Κασιδόκωστα
Οι κορόνες και το Μπάκιγχαμ, οι μπάμπουσκες, ο καλογυμνασμένος, παρά την ηλικία του, Βλαντίμιρ και η πάντα γοητευτική Μόσχα με τις χαμηλές θερμοκρασίες. Οι Dolce & Gabbana, όπως και οι οίκοι κοσμημάτων Chaumet και Buttler & Wilson, προτείνουν δημιουργίες που θυμίζουν «ευφάνταστα» στέμματα για βασιλείς, πρίγκιπες και γαλαζοαίματους… νέας κοπής. Ο Πάρις Κασιδόκωστας ακολούθησε όμως ένα άλλο, άκρως εντυπωσιακό trend, το οποίο έχουν «επιβάλει» σημαντικά fashion brands. Ο Πάρις, όπως ανέφερα μερικές ημέρες πριν, οργάνωσε προχθές βράδυ big party με θέμα gothic. Ειλικρινά, δεν γνωρίζω αν οι προσκεκλημένοι εμπνεύστηκαν τις στυλιστικές τους επιλογές από αυτές του οίκου Gucci, η αλήθεια είναι όμως ότι ήταν άκρως εντυπωσιακές. Το party πραγματοποιήθηκε, όπως κάθε χρόνο, σε μια μεγάλη αποθήκη επάνω στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Το χρώμα που επικρατούσε ήταν φυσικά το μαύρο. Τεράστιες αψίδες, εντυπωσιακές κατασκευές, δυνατές μουσικές και ο DJ να «παίζει» μέσα από κάτι που θύμιζε… λαμπιρίζον κρανίο.
Στυλιστικές αναφορές
Ο οικοδεσπότης φορούσε κατάμαυρα ρούχα με πολλά ογκώδη δαχτυλίδια και αλυσίδες. Η αδελφή του Εριέττα είχε επιλέξει κοντό φόρεμα με δαντέλες. Η Μαριάννα Λάτση ήταν κομψή, με μαύρο κεντημένο σύνολο και την υπογραφή Vrettos Vrettakos. Εκείνος όμως ο οποίος έκλεψε την παράσταση ήταν ο νεαρός Φίλιππος Κούρκουλος, ο οποίος εμφανίστηκε με τεράστια μαύρα φτερά στην πλάτη. Η Γιάννα Αγγελοπούλου είχε επιλέξει μια εξαιρετική μακριά τουαλέτα, ενώ η Μάγδα Καλλιτσάντση συνόδεψε το σύνολό της με μακριά γάντια και μπότες Louis Vuitton. Η Τάμτα, εκκεντρική όπως πάντα, τραγούδησε επιτυχίες της, ενώ υπήρχαν πολλοί χορευτές και happenings που θύμιζαν ανάλογα στο εξωτερικό…
Εκθεση στα Γενικά Αρχεία του Κράτους
Μια ενδιαφέρουσα έκθεση εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες στα Γενικά Αρχεία του Κράτους. Επιμελητής του εικαστικού event, ένα αφιέρωμα σε τρεις σημαντικούς δασκάλους της τέχνης (Ν. Νικολάου, Χ. Καπράλο και Γ. Μόραλη), ο καθηγητής ΕΚΠΑ Μάνος Στεφανίδης. Οι καλλιτέχνες (μαθητές των μεγάλων αυτών εικαστικών) Σταύρος Ιωάννου, Νεκτάριος Κοντοβράκης, Δημήτρης Κούκος, Παύλος Σάμιος και Αλέκος Σπανούδης, παρουσίασαν τη δουλειά τους. Μέσα από τη συγκεκριμένη έκθεση ο θεατής (σε έναν «διάλογο» με τους Ζογγολόπουλο – Κατζουράκη) είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει την εξέλιξη της δουλειάς τους, τις επιρροές, τους συνεχείς πειραματισμούς στα υλικά, την τόλμη στις επικαλύψεις, την υποκειμενική αισθητική προσέγγιση και τους διαδοχικούς αυτοσχεδιασμούς…