Δύσκολες μέρες για τους παραδοσιακούς εμπορικούς δρόμους στη Βρετανία. Ο ανταγωνισμός από τα μεγάλα εμπορικά κέντρα των περιχώρων, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και την αύξηση των αγορών μέσω Διαδικτύου έχουν φέρει μεγάλη ανησυχία για το μέλλον των λεγόμενων Χάι Στριτς.
Αρκεί να αναλογιστούμε ότι η επισκεψιμότητα μειώθηκε κατά 17% τα τελευταία χρόνια και σε ορισμένες περιοχές τα κενά καταστήματα έχουν αυξηθεί κατά 30%. Σύμφωνα με στοιχεία της PwC κάθε μέρα στη Βρετανία κλείνουν 14 καταστήματα και τους πρώτους 6 μήνες του χρόνου έκλεισαν 1.123 καταστήματα στους 500 πιο σημαντικούς εμπορικούς δρόμους της Βρετανίας. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα βρίσκεται στις ίδιες τις τοπικές κοινότητες, σύμφωνα με μια έκθεση που ετοίμασε το αρμόδιο υπουργείο και την ευθύνη της οποίας είχε ο σερ Τζον Τίμσον, άνθρωπος του λιανικού εμπορίου και ο ίδιος ως ιδιοκτήτης της εταιρείας επιδιορθώσεων παπουτσιών και κλειδιών Timpson.
Η έκθεση, στηριγμένη σε πετυχημένα παραδείγματα αναζωογόνησης εμπορικών δρόμων, υποστηρίζει ότι πρέπει οι κοινότητες να αγκαλιάσουν ξανά τους εμπορικούς δρόμους τους, να αναπτύξουν δραστηριότητες που θεωρούν σημαντικές, να συνδυάσουν τις εμπορικές χρήσεις, με χώρους πολιτισμού, αναψυχής και παροχής υπηρεσιών υγείας, μαζί με την κατοίκηση και να φροντίσουν για την καθαριότητα, την ασφάλεια και την ύπαρξη χώρων στάθμευσης.
Κατά τον Τίμσον πρέπει να δοθούν περισσότερα χρήματα στα τοπικά συμβούλια για να μετατρέψουν τα κέντρα των πόλεων σε κοινότητες και τόπους συνάντησης των κατοίκων και των επισκεπτών. «Το θέμα δεν είναι απλώς τα ψώνια. Το θέμα είναι οι κοινότητες. Το θέμα είναι να δημιουργήσουμε έναν κόμβο. Και για αυτό χρειαζόμαστε πολλά άλλα πράγματα: ψυχαγωγία, υπηρεσίες υγείας και κατοικίες. Εχουμε περίπου τα διπλάσια καταστήματα από όσα χρειαζόμαστε και έχουμε ελλείψεις στην κατοικία» υποστήριξε ο Τίμσον σε συνέντευξή του στο BBC, για να συμπληρώσει ότι «στην ψηφιακή εποχή χρειαζόμαστε χώρους κοινωνικής επαφής».