Το υπουργείο Παιδείας έστησε τη «σκακιέρα» στο νέο σύστημα διορισμών των μόνιμων εκπαιδευτικών της χώρας και τώρα περιμένει την επόμενη κίνηση! Το νέο σύστημα διορισμού δασκάλων και καθηγητών δίνει ίση βαρύτητα σε προϋπηρεσία εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκά προσόντα, αν και το πρώτο κριτήριο ουσιαστικά ελαφρά υπερτερεί (με βάση τους αριθμούς των εκπαιδευτικών με αυξημένη προϋπηρεσία). Δίνεται όμως η ευκαιρία και σε εκπαιδευτικούς με προσόντα ή επιπλέον ακαδημαϊκούς τίτλους να μπουν σε ένα από τα τελευταία «παιχνίδια» διεκδίκησης μιας θέσης στο Δημόσιο.
Συγκεκριμένα, έως 120 μόρια παίρνουν οι εκπαιδευτικοί με προϋπηρεσία (μία μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και μέχρι τους 120 μήνες 120 μονάδες) και μέχρι 120 το ανώτερο αν έχουν όλους τους τίτλους που απαιτείται κατ’ ανώτατο όριο (διδακτορικό δίπλωμα σαράντα μονάδες, μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους είκοσι μονάδες, δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους επτά μονάδες, δεύτερο πτυχίο δεκαέξι μονάδες, ο βαθμός του πτυχίου έως είκοσι μία μονάδες ανάλογα με τον βαθμό του, γνώση μιας ξένης γλώσσας έως οκτώ μονάδες για άριστη γνώση κ.ά.).
Ακόμη προβλέπονται κοινωνικά κριτήρια, ο αριθμός τέκνων και μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου ή τέκνου.
Προβληματισμοί προκύπτουν για τη «χρυσή τομή» στην επιλογή του νέου προσωπικού των σχολείων της χώρας, με δεδομένη ωστόσο την ανάγκη για εκπαιδευτικούς με επιπλέον τίτλους σπουδών, οι οποίοι θα αποκαταστήσουν το κύρος του. Από την άλλη πλευρά, οι τίτλοι σπουδών μόνο δεν αρκούν, καθώς οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν και τη δυνατότητα παιδαγωγικής κατάρτισης και ευρείας επιμόρφωσης. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ – ΔΟΕ) δεν δέχονται μοριοδότηση οποιουδήποτε τίτλου σπουδών πέραν του βασικού πτυχίου των υποψηφίων. Τα σχολεία ωστόσο έχουν ως προτεραιότητά τους τους μαθητές ή τους εκπαιδευτικούς;