Ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε επάξια το πρωτάθλημα της Formula 1 το 2018. Μια χρονιά που μάλλον δεν αποδείχθηκε «περίπατος» για τον βρετανό πιλότο, ο οποίος κρέμασε στο προσωπικό του γραφείο τον πέμπτο τίτλο της καριέρας του. Ο Χάμιλτον έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία της Formula 1 που κατάφερε μέσα σε μια σεζόν να σπάσει το φράγμα των 400 βαθμών – συνολικά συνέλεξε 408 βαθμούς τη χρονιά που μας πέρασε -, ενώ στην καριέρα του έχει αγγίξει τους 3.000 βαθμούς! Το 2018, των 21 γκραν πρι, είχε πολλές εκπλήξεις και ανατροπές. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ όντως τάραξε τη μονοκρατορία του Χάμιλτον, απειλώντας τον βαθμολογικά και αποδεικνύοντας ότι ο τίτλος μπορούσε φέτος να αλλάξει χέρια. H Ferrari διέθετε δύο βελτιωμένα και γρηγορότερα στην πράξη μονοθέσια, κάτι που παραδέχθηκε και η πρωτοπόρος Mercedes-Benz. Ομως η τελευταία κατάφερε μετά το δεύτερο μισό του πρωταθλήματος να «γκαζώσει» και να ξεφύγει βαθμολογικά, κατακτώντας έναν ακόμη τίτλο, τόσο σε επίπεδο οδηγών όσο και κατασκευαστών. Πρόσφατα ο Σεμπάστιαν Φέτελ (Ferrari) δήλωσε ότι έκανε πολλά λάθη, όμως και αυτά να μην υπήρχαν, πάλι δεν θα κατάφερναν να κατακτήσουν τον πολυπόθητο τίτλο. Τα μονοθέσια της Mercedes-Benz αποδείχθηκαν ταχύτερα, κάτι που παραδέχθηκε και ο Μαουρίτσι Αριβαμπένε, αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari. Περνώντας στην πρωταθλήτρια ομάδα, τη Mercedes-Benz, o Βάλτερι Μπότας είχε τις περισσότερες φορές ρόλο «υπηρέτη» του Χάμιλτον, εκτελώντας κατά γράμμα τις εντολές της ομάδας του. Είναι επίσης ο μοναδικός οδηγός της Mercedes-Benz των τελευταίων ετών που δεν κατάφερε φέτος να σημειώσει ούτε μία νίκη – κάτι που έχει φέρει δυσανεξία στα αφεντικά της γερμανικής ομάδας και είναι πολύ πιθανό μέσα στο 2019 να τον αντικαταστήσει.
Οι κορυφαίοι
Ποιοι ήταν οι καλύτεροι οδηγοί και ποιοι οι λιγότερο καλοί στα περσινά γκραν πρι; Πρόσφατα τα αφεντικά των ομάδων στη Formula 1 ψήφισαν τους καλύτερους οδηγούς. Η ψηφοφορία είναι μυστική. Πρώτος – και χωρίς να υπάρχει κάποια αμφιβολία για αυτό – αναδείχθηκε ο Λιούις Χάμιλτον. Δεύτερος ο νεαρός Μαξ Φερστάπεν της Red Bull και τρίτος ο Σεμπάσταν Φέτελ. Την πεντάδα συμπλήρωσαν ο Φερνάντο Αλόνσο και ο Ντανιέλ Ρικιάρντο. Πάντως, κάποιοι οδηγοί αποδείχθηκαν αρκετά «άτακτοι», κάτι που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, τουλάχιστον από το point system που έχει θεσπίσει τα τελευταία πέντε χρόνια η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Ο Μαξ Φερστάπεν και ο Ρομάν Γκροζάν είναι οι οδηγοί με τους περισσότερους βαθμούς σε ποινές – αμφότεροι έχουν από 19 (τα τελευταία πέντε χρόνια). Με δεκαεπτά βαθμούς φεύγει από τη Formula 1 ο Μάρκους Ερικσον, ενώ 17 πόντους ποινής έχει και ο Ντανιέλ Κβιάτ. Ολοι οι οδηγοί έχουν χρεωθεί με βαθμούς ποινής. Μόνο δύο πιλότοι της Formula 1 φαίνεται να ακολουθούν κατά γράμμα τους αυστηρούς κανόνες κατά τη διάρκεια του αγώνα και δεν έχουν πάρει ούτε έναν βαθμό ποινής. Είναι ο φετινός πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον και ο νέος οδηγός στο οπλοστάσιο της Ferrari, o Σαρλ Λεκλέρκ. Σαφώς, το 2018 δεν ήταν μόνο η χρονιά του Χάμιλτον.
Προσέλευση – ρεκόρ
Ιδιαίτερη σημασία για τους διοργανωτές έχει και η προσέλευση των θεατών στις κερκίδες των 21 γκραν πρι που πραγματοποιήθηκαν το 2018. Σύμφωνα με τη Formula 1, κάτι παραπάνω από τέσσερα εκατομμύρια είδαν από τις κερκίδες τους 21 γύρους του πιο γρήγορου μηχανοκίνητου σπορ. Η πίστα που «έκοψε» τα περισσότερα εισιτήρια ήταν αυτή της Βρετανίας, στο Σίλβερστοουν, με 340.000 οπαδούς της Formula 1 να βλέπουν από κοντά τη μάχη του πατριώτη τους Χάμιλτον. Φέτος, σημειώθηκε αύξηση κατά 2,7% σε σχέση με το 2017 στις προσελεύσεις θεατών.