«Το 2019 θα είναι η πρώτη χρονιά της χώρας μας έξω από τα Μνημόνια» δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. «Στην εκπαίδευση, ο προγραμματισμός μας εισέρχεται στην τελική του φάση» αναφέρει. «Οι παρεμβάσεις μας στην προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση αρχίζουν και παίρνουν σάρκα και οστά» προσθέτει. Και αναφέρει ότι η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, το ολοήμερο σχολείο, τα νέα προγράμματα σπουδών, το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ», η νέα Γ’ Λυκείου, οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τη νέα αρχιτεκτονική της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την ίδρυση νέων Τμημάτων και τις συνέργειες με τα ΤΕΙ, και η αύξηση της χρηματοδότησης για την έρευνα, είναι τα δεδομένα των επόμενων μηνών.
Επίσης αναφέρεται εκ νέου στον επικείμενο διορισμό 15.000 μόνιμων εκπαιδευτικών τα επόμενα τρία χρόνια, με πρώτους τους 4.500 εκπαιδευτικούς την επόμενη χρονιά στην ειδική αγωγή.
Αν είναι να περιγράψει ένα κομμάτι της πολιτικής του, ο Κώστας Γαβρόγλου λέει πως «στόχος μας, η με κάθε τρόπο έμπρακτη στήριξη της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης. Αυτή είναι η αδιαπραγμάτευτη αρχή της δικής μας κυβέρνησης. Είναι το δομικό συστατικό της ιδεολογικής μας ταυτότητας. Και είναι, τελικά, το “νήμα” που ενώνει την κοινωνία και τις δυνάμεις της νέας γενιάς με τον στόχο της ανοικοδόμησης της χώρας μας».
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ. Στο ερώτημα των «ΝΕΩΝ» για την ατζέντα του 2019, ο υπουργός Παιδείας τα βάζει κάτω και απαντάει:
1 Θεσμοθέτηση του νέου συστήματος μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έπειτα από μια δεκαετία παγώματος των διορισμών.
2Για το σχολικό έτος 2019 – 2020, διορισμός 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στην ειδική αγωγή. Πρόκειται για το πρώτο στάδιο των 15.000 διορισμών που θα γίνουν σε βάθος τριετίας.
3Ενίσχυση των επαγγελματικών σχολείων και ολοκλήρωση του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ».
4Θεσμοθέτηση των αλλαγών στο λύκειο και του νέου συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
5Ολοκλήρωση εγκύκλιων σπουδών στη Β’ Λυκείου.
6Αναμόρφωση της Γ΄ Λυκείου.
7Λιγότερα μαθήματα στην Γ’ Λυκείου με περισσότερες ώρες διδασκαλίας.
8Δυνατότητες πρόσβασης σε Τμήματα των ΑΕΙ με μόνο το απολυτήριο από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.
9Ολοκλήρωση της ψήφισης από τη Βουλή του Σχεδίου Νόμου για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο μέσα από τις συνέργειες με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας και την ίδρυση νέων Τμημάτων.
10Ψήφιση νόμου για τις συνέργειες του Διεθνούς Πανεπιστημίου με τα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.
11Ψήφιση νόμου για τις συνέργειες του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
12Ψήφιση νόμου για τη νέα δομή του ΤΕΙ Κρήτης.
13Ψήφιση νόμου για τη συνέργεια ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
14Εναρξη από το 2019-2020 της λειτουργίας των Διετών Προγραμμάτων Σπουδών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα τα οποία θα ιδρύονται ύστερα και από διαβουλεύσεις με τις παραγωγικές μονάδες και τα επιμελητήρια των περιοχών όπου αυτά θα λειτουργούν και τα οποία θα παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων.
15Αύξηση των υποτροφιών για υποψηφίους διδάκτορες και μεταδιδάκτορες ερευνητές.
16Τέλος, ένα νέο σχέδιο για Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.