Με εγκύκλιό του το υπουργείο Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι, συντασσόμενο με το σύγχρονο ευρωπαϊκό πλαίσιο προάσπισης και ενδυνάμωσης των ατομικών ευαισθησιών και ιδιαιτεροτήτων των μαθητών γυμνασίων και λυκείων, σπουδαστών και φοιτητών ΑΕΙ, εγκαινιάζει νέο πνεύμα διδακτικής προσέγγισης. Προς τον σκοπό αυτόν, εφεξής:
1) Οι φοιτητές και σπουδαστές δεν θα υποχρεούνται να γράφουν, να εξετάζονται και να βαθμολογούνται πάνω σε θέματα που τους προκαλούν ανησυχία, αναστάτωση, αμφιβολίες, σύγχυση ή και φόβο. Ενδεικτικά αλλά όχι περιοριστικά αναφέρονται ως τέτοια αμφιλεγόμενα και ευαίσθητα θέματα τα σχετικά με φυλή, φύλο, πολιτική, θρησκεία και πίστη, οικογένεια, σεξουαλικότητα, ψυχική υγεία, ναρκωτικά και αλκοόλ, νοημοσύνη, επιτυχία, αποτυχία, αυτοκτονία, αναπηρία, πένθος, ομορφιά, ασχήμια, θάνατο.
2) Απαγορεύεται εκ μέρους καθηγητών, γραμματείας και λοιπών διοικητικών οργάνων η οποιαδήποτε χρήση κεφαλαίων στοιχείων. Οπως έχει διαπιστωθεί, τα κεφαλαία προκαλούν ή επιτείνουν το άγχος των σπουδαστών, καθώς λειτουργούν εκφοβιστικά. Στο ίδιο πνεύμα απαγορεύονται αρνητικές εκφράσεις, το «μη» και το «δεν», και ο επιτακτικός τόνος.
3) Ολα τα επιρρήματα θα πρέπει να λήγουν πλέον μόνο σε -α, δεδομένου ότι κατόπιν πανελλαδικής έρευνας επιβεβαιώθηκε ότι επιρρήματα που λήγουν αλλιώς (λ.χ. σε -ακις, -ηδον, -ης, -ις, -ει, -ως) προκαλούν στα παιδιά, και ιδιαίτερα στις πιο ευαίσθητες νεαρές ηλικίες, αίσθηση απειλής που μπορεί να φτάσει ώς και σε πανικό. (Αναφέρθηκε περίπτωση νεαρής κοπέλας που υπέστη νευρικό κλονισμό στο μάθημα γυμναστικής όταν της δόθηκε οδηγία να πέσει «πρηνηδόν». Εχει ήδη υποβληθεί μήνυση κατά της διοίκησης του σχολείου και ο Σύλλογος Γονέων προανήγγειλε σειρά κινητοποιήσεων).
Ολα τα ανωτέρω εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο ανάγκης δημιουργίας κλίματος διδακτικής ηρεμίας και ισότητας χωρίς άδικες στοχοποιήσεις ή προνομιακές μεταχειρίσεις, και στην απαραίτητη πια κατάργηση αναχρονιστικών και παρωχημένων συνηθειών άλλων εποχών. Με άρθρο-παρέμβασή του ο Τομέας Δικαιωμάτων των Ελεύθερων Μαθητών χαιρέτισε την απόφαση, επισημαίνοντας όμως ότι «Είμαστε στα μισά του δρόμου και οφείλουμε να φτάσουμε στο τέλος του. Δεν μας φτάνουν τζούρες δικαιωμάτων». Από την πλευρά τους οι Σύλλογοι Φιλολόγων διαμαρτύρονται ότι με αυτόν τον τρόπο γίνεται αδύνατη η διδασκαλία του συνόλου του αντικειμένου τους (ενδεικτικά αλλά όχι περιοριστικά αναφέρουν όλες τις αρχαίες τραγωδίες). Τέλος, η Ενωση «Η Μακεδονία είναι Μία και Είναι Ελληνική» ανακοίνωσε ότι «τα επιρρήματα είναι μέρος της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς και δεν θα αφήσουμε κανέναν να μας τα πάρει». Στέλεχος του υπουργείου απάντησε ότι «Καταρχά χρειάζεται ψυχραιμία, την οποία δυστυχά λίγοι έχουν. Σαφά και τα επιρρήματα είναι ελληνικά, αλλά βαθμηδά πρέπει να ξεπεράσουμε την προσήλωση στο παρελθόν, που αποδεικνύεται εντελά επιζήμια για τα νέα λαμπρά μυαλά του μέλλοντός μας. Ειδεμά θα αντιμετωπίζουμε προβλήματα ολημερά. Κοντολογά, το παρελθόν έχει περάσει, ανεπιστρεπτά».