Μέσα στο ερχόμενο τρίμηνο ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου Πεδίου, το οποίο χάρη στη σιδηροδρομική σύνδεσή του με το λιμάνι του Πειραιά, αναμένεται να αποτελέσει το μεγαλύτερο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών στα Βαλκάνια.
Το έργο, που αφορά τη μελέτη-κατασκευή του πρώτου Logistic Park στην Ελλάδα, ανέλαβε να υλοποιήσει η εταιρεία ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΑΕ, βάσει σχετικής σύμβασης που υπέγραψε την περασμένη εβδομάδα με την παραχωρησιούχο κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair Cargo έχει αναλάβει για 60 χρόνια τη διαχείριση του ακινήτου της ΓΑΙΑΟΣΕ, έκτασης 588 στρεμμάτων, στο Θριάσιο Πεδίο. Παράλληλα, ανέλαβε την υποχρέωση να επενδύσει ποσό ύψους περίπου 130 εκατ. ευρώ προκειμένου να ολοκληρωθούν το εμπορευματικό κέντρο και οι υποστηρικτικές υποδομές του (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, γραφεία διοίκησης και εταιρειών, τράπεζες, ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός κ.λπ.), που θα καλύπτουν συνολική επιφάνεια 240.000 τ.μ.
Η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΑΕ, έναντι αρχικού προϋπολογισμού ύψους 109 εκατ. ευρώ, θα προχωρήσει στην κατασκευή των αποθηκών, καθώς και στην ανάπτυξη των υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφανείας 235.000 τ.μ. Παράλληλα με τις κατασκευές των κτιριακών εγκαταστάσεων, εντός του πάρκου θα κατασκευάσει οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, με στόχο ο ανεφοδιασμός των αποθηκών να εξυπηρετείται συνδυαστικά από διαφορετικά μεταφορικά μέσα (κυρίως με τρένα και φορτηγά), μια δυνατότητα μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα.
Συγκεκριμένα, στο Θριάσιο Πεδίο πρόκειται να κατασκευαστούν κτίρια συνολικής επιφανείας 235.000 τ.μ. (θα περιλαμβάνουν 250.000 θέσεις πελατών σε αποθήκες συνολικής επιφανείας 210.000 τ.μ.), 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.
Η πρώτη φάση του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 24 μηνών από την ενεργοποίηση της σύμβασης παραχώρησης, που τοποθετείται εντός του επόμενου τριμήνου. Συγκεκριμένα, κατά την πρώτη διετία θα υπάρξουν κατασκευές ύψους 70 εκατ. ευρώ, που αφορούν τη διαμόρφωση του ακινήτου των 580 στρεμμάτων (αποχετευτικό δίκτυο, εσωτερικό οδικό δίκτυο, χώροι στάθμευσης κ.ά.) και το χτίσιμο αποθηκών επιφανείας 120.000 τ.μ.
Στη δεύτερη περίοδο, που αφορά τα επόμενα 8 χρόνια, θα επενδυθούν 60 εκατ. ευρώ προκειμένου να χτιστούν τα υπόλοιπα 120.000 τ.μ.
Οπως αναφέρουν εκπρόσωποι του κατασκευαστικού τομέα, πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Αττική που θα δώσει σημαντική ώθηση στον τεχνικό κλάδο. Μόνο κατά τη διάρκεια κατασκευής του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου Πεδίου αναμένεται να απασχοληθούν εκατοντάδες άτομα, ενώ με τη λειτουργία του θα υπάρξουν περίπου 3.000 θέσεις εργασίας.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο εμπορευματικό κέντρο υλοποιείται μετά από 11 διαγωνισμούς που ακυρώθηκαν! Ο 12ος διαγωνισμός ολοκληρώθηκε πρόσφατα και μετά τις συνήθεις καθυστερήσεις, η σύμβαση παραχώρησης, αφού πήρε το «πράσινο φως» του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κυρώθηκε με νόμο από τη Βουλή.