Σε συμφωνία-σταθμό για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και οχημάτων που κινούνται αυτόνομα κατέληξαν χθες η Ford και η Volkswagen. Με την κίνηση αυτή οι δύο εταιρείες αναμένεται εξοικονομήσουν αρκετά δισ. ευρώ, αλλά και να ξεκινήσουν νέο γύρο ντιλ στον χώρο των αυτοκινητοβιομηχανιών σε μια εποχή που όλες θέλουν να παρουσιάσουν νέα μοντέλα που κινούνται με σύγχρονες τεχνολογίες. Οι δύο εταιρείες θα μοιράζονται επίσης πλατφόρμες για εξαρτήματα για την κατασκευή ελαφρών φορτηγών και βαν.
Πρόκειται για μια ακόμη ένδειξη ότι οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται ισχυρές πιέσεις όχι μόνο να εξελίσσουν νέες τεχνολογίες – κυρίως ηλεκτρικά αυτοκίνητα -, αλλά και να πληρούν τις πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων που θεσπίζονται για τα οχήματα με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν το ντιλ με την ευκαιρία της πραγματοποίησης της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, όπου είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Τζιμ Χάκετ και ο ομόλογός του στη VW Χέρμπερτ Ντίες.
Η συνεργασία αυτή, που ξεκινά με τις πωλήσεις ελαφρών φορτηγών και βαν από το 2022, δεν αφορά ανταλλαγές μετοχών μεταξύ των δύο πλευρών, όπως ανακοίνωσαν οι εταιρείες.
Η συμμαχία θα διοικείται από κοινή επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν μεταξύ άλλων οι διευθύνοντες σύμβουλοι και από τις δύο εταιρείες. Με βάση το ντιλ αυτό η Ford θα κατασκευάζει μικρά φορτηγά για λογαριασμό και των δύο εταιρειών, όπως ανακοίνωσε η VW. Επίσης η Ford θα κατασκευάζει και βαν μεγαλύτερου μεγέθους για πελάτες στην Ευρώπη. Η VW από την πλευρά της θα κατασκευάσει βαν το οποίο θα χρησιμοποιείται κυρίως μέσα στις πόλεις. Τα βαν θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Ford στην Τουρκία.
Οι δύο εταιρείες με τη συνεργασία τους ελπίζουν να αντεπεξέλθουν στα προβλήματα που σήμερα αντιμετωπίζει η καθεμιά ξεχωριστά. Η VW έχει ήδη ανακοινώσει περικοπές κόστους άνω των 3 δισ. ευρώ σε μια προσπάθεια να χρηματοδοτήσει τη στροφή που θέλει να κάνει προς ηλεκτρικά οχήματα και οχήματα που θα μπορούν να κινούνται χωρίς οδηγό. Η Ford από την πλευρά της θέλει κι αυτή να μειώσει το κόστος προχωρώντας ταυτόχρονα σε αναδιάρθρωση. Και οι δύο εταιρείες έχουν δεχτεί πλήγμα από τις μειώσεις στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων και από μείωση των πωλήσεων στην αγορά της Κίνας. Μείωση στις πωλήσεις αναμένεται επίσης και στις ΗΠΑ έπειτα από δύο χρόνια συνεχών μεγάλων αυξήσεων. Μεγάλη πρόκληση για αμερικανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες είναι αυτό το διάστημα ο εμπορικός πόλεμος που έχει ξεσπάσει μετά την απόφαση των ΗΠΑ να επιβάλει δασμούς σε σειρά προϊόντων. Η Ford είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ. Η VW είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη.