Το επόμενο βήμα στη συνεργασία τους αναζητούν η Renault με τη Nissan μετά τη σύλληψη του Κάρλος Γκοσν με κατηγορίες για οικονομικές παρατυπίες.
Η οικονομική εφημερίδα της Ιαπωνίας «Nikkei» ανέφερε πως η κυβέρνηση της Γαλλίας επιθυμεί την ενοποίηση των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών υπό τη στέγη μιας εταιρείας συμμετοχών και ότι η Renault επιθυμεί να επιλέξει εκείνη τον επόμενο πρόεδρο της Nissan. Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Μπρούνο λε Μερ από την πλευρά του έσπευσε να πει ότι δεν έχουν πέσει στο τραπέζι σχέδια να αλλάξει η συμμαχία Renault και Nissan. Επανέλαβε επίσης ότι η Γαλλία επιθυμεί να υπάρχει σταθερή διακυβέρνηση στο τιμόνι της εταιρείας.
Την προηγούμενη εβδομάδα, αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον γενικό διευθυντή της Renault Μάρτιν Βαλ που τον έχει ορίσει η γαλλική κυβέρνηση φέρεται να επισκέφθηκε την Ιαπωνία, σύμφωνα με τη «Nikkei» και το Bloomberg. Η «Nikkei» ανέφερε ότι οι αξιωματούχοι συζήτησαν την πιθανότητα ενοποίησης των δύο εταιρειών και την τοποθέτηση νέου προέδρου στη Nissan.
Ο Γκοσν είχε τη θέση του προέδρου της Nissan. Συνελήφθη στην Ιαπωνία τον Νοέμβριο όπου και κρατείται και κατηγορείται από τις ιαπωνικές Αρχές ότι δήλωνε για χρόνια χαμηλότερες αποδοχές από αυτές που είχε στη Nissan. Κατηγορείται επίσης ότι μετέφερε προσωπικές απώλειες περιουσίας στην εταιρεία του. Επίσης η Nissan υποστηρίζει ότι ο Γκοσν χρησιμοποίησε για προσωπικό όφελος κεφάλαια της εταιρείας.
Οι όλες εξελίξεις έχουν κάνει μετέωρες τις σχέσεις μεταξύ Renault και Nissan.
Εδώ και είκοσι περίπου χρόνια οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούν πολύ στενή συνεργασία μέσω ανταλλαγής ποσοστών. Επίσης έχουν εξελίξει από κοινού διάφορα μοντέλα αυτοκινήτων. Η Renault ελέγχει το 43,4% της Nissan με δικαιώματα ψήφου, ενώ η Nissan ελέγχει το 15% της Renault χωρίς όμως τα ίδια δικαιώματα ψήφου. Η Renault από την πλευρά της ελέγχεται κατά 15% από το γαλλικό Δημόσιο το οποίο όπως είναι αναμενόμενο έχει λόγο στην όλη υπόθεση. Η ισχυρή συμμαχία των δύο εταιρειών συμπληρώνεται από μια τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία, τη Mitsubishi Motors, η οποία ελέγχεται κατά 34% από τη Nissan.
Σημειώνεται ότι το ποσοστό της Nissan στη Renault δεν συνοδεύεται από αντίστοιχα δικαιώματα ψήφου, με αποτέλεσμα η ιαπωνική εταιρεία να μην μπορεί να επηρεάσει δραστικά τις εξελίξεις στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, χωρίς να συμβαίνει το αντίθετο. Για αυτόν τον λόγο οι Ιάπωνες της Nissan έχουν αντιδράσει εδώ και καιρό αναζητώντας βελτίωση των όρων της συνεργασίας. Επίσης η ιαπωνική εταιρεία φέρεται να έχει εξετάσει την κατάργηση της θέσης του προέδρου. Η σύνθετη μετοχική σχέση των εταιρειών δείχνει ότι θα χρειαστεί να διανυθεί ακόμη αρκετός δρόμος μέχρι να βρεθεί μια λύση που να ικανοποιεί όλους τους μετόχους.