Την έννοια της «διαμεσολάβησης» στην εικόνα των δημόσιων προσώπων αναλύει στο πρόσφατο βιβλίο του ο δημοσιογράφος Γιώργος Λακόπουλος δίνοντάς του τον χαρακτηριστικό τίτλο «Η σκηνοθεσία του δημόσιου προσώπου. Εγχειρίδιο για πολιτικούς και πολιτευόμενους» (εκδ. Καστανιώτη). Στο εγχειρίδιο γίνεται αναφορά στον τρόπο με τον οποίο προβάλλονται αλλά και «εκπαιδεύονται» επικοινωνιακά τα δημόσια πρόσωπα, στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης και στον ρόλο των ΜΜΕ. «Οποιος προσέρχεται για να δράσει στον δημόσιο χώρο προσέρχεται σε περιβάλλον εξαρχής σκηνοθετημένο. Για να πετύχει τους στόχους του, πρέπει να αυτοσκηνοθετηθεί» σημειώνεται. «Ποια είναι τα υλικά αυτής της σκηνοθεσίας; Πώς διαμορφώνεται το ύφος της δημόσιας παρουσίας; Τι είναι η στρατηγική, τι είναι τα ΜΜΕ και πώς εκπαιδεύεται το δημόσιο πρόσωπο; Πώς αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό και ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη πρωτοβουλίας; Πού συναντώνται η πολιτική και η επικοινωνία και πώς αλληλοεπηρεάζονται; Με ποιον τρόπο πολιτικοί και πολιτευόμενοι μπορούν να διεκδικήσουν τον ρόλο του πρωταγωνιστή σε μια παράσταση στην οποία ο χρόνος αποφασίζει για όλα;».