Ο χρόνος συμπυκνώνει στο πέρασμά του πολλά συμβάντα. Η εβδομάδα παρισινής μόδας έγινε ο πυκνωτής των μετασχηματισμών που γυρίζουν σελίδα στις ενδυματολογικές εκφάνσεις. Στην καρδιά του χειμώνα, οι ανδρικές συλλογές συμβιώνουν με τις παρουσιάσεις της υψηλής ραπτικής και η πόλη προσελκύει εκείνους που ακόμη θεωρούν τη μόδα πεδίο διερεύνησης της επενδυτικής τους δύναμης. Με άλλα λόγια, για λίγα εικοσιτετράωρα το Παρίσι παραδίδεται στη δίνη της φευγαλέας λάμψης, κρατώντας σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων μακριά τις θυμωμένες αντανακλάσεις των Κίτρινων Γιλέκων. Στην παράλληλη πραγματικότητα προσαρμόζεται και η μόδα, καθώς δείχνει στα διαφορετικά σύμπαντα των θαυμαστών της γραμμές και σύνολα που αντλούν επιρροή από εικόνες της ευρωπαϊκής παράδοσης του 20ού αιώνα και τα μεταποιεί σε άλλες σύγχρονες βάσεις υλικών.

Για τον αμερικανό σταρ της χιπ χοπ υπάρχει το περιθώριο της ανακάλυψης του χειροποίητου και κατά παραγγελία ρούχου. Για τον εκατομμυριούχο από την Κίνα και τη Ρωσία το Παρίσι προσφέρει δυνατότητες εκπλήρωσης επιθυμιών αυτοκρατορικού παραλογισμού και ανάλογου κόστους.

Τέτοιες είναι οι συνδηλώσεις ρούχων και επιδείξεων μεγάλου κόστους που για άλλη μια σεζόν παρουσιάστηκαν σε αίθουσες μουσείων και εμβληματικών χώρων. Και δεν αφήνουν κανέναν απαθή, αφού υπάρχει η αντιπαράθεση αισθητικών απόψεων για να τονίσει το κλίμα της εποχής.

Οι φαρδιές ρευστές γραμμές του ανδρόγυνου streetwear και της χιπ χοπ πρωτοκαθεδρίας αντιμετωπίζουν την άνοδο της ραμμένης πάνω στις γραμμές του σώματος μόδας που επανέφερε ο Εντί Σλιμάν στην πρώτη του ανδρική συλλογή για τον οίκο Celine. Η παράδοση της υψηλής ραπτικής και η σημασία στις ποιότητες των υφασμάτων, τα πολλαπλά στάδια τεχνικών επεξεργασίας και καλλιτεχνικών πειραματισμών δίνουν έμφαση στη ραφινάτη εικόνα μιας σύγχρονης ομορφιάς που δείχνουν οι γυναίκες σχεδιάστριες Ιρις Βαν Χέρπεν και Μαρία Γκράτσια Κιούρι (για τον οίκο Dior).

Ωστόσο αυτή η ένταση σεβασμού στην κλασική ευπρέπεια προκαλεί αμήχανες παύσεις. Τα φώτα στο Παρίσι της μόδας χαμήλωσαν για να υπογραμμίσουν τις αντιθέσεις που επίσης υπάρχουν ανάμεσά μας. Στο σύμπαν της Ρέι Καβακούμπο τα ρούχα ήταν μαύρα, ξηλωμένα και οι άνδρες μοντέλα φορούσαν μαύρο κραγιόν στα χείλη τους. Η Comme des Garcons Homme Plus συλλογή της δεν ήταν πράξη βεβήλωσης του ιδανικού ύφους, αλλά αποτύπωση της πραγματικότητας. Τα λόγια του σχεδιαστή Ντέμνα Γκβασάλια της συλλογής Vetements την περιγράφουν ακόμη πιο σκοτεινή και σύγχρονη: «Η έμπνευσή μας ξεκινά στο Ιντερνετ, αλλά βλέπουμε μόνο το 20%. Βρήκαμε όμως κάποιους ανθρώπους οι οποίοι γνωρίζουν πώς να αποκτούν πρόσβαση στο Dark Web. Εκεί μπορείς να αγοράσεις με Bitcoin ό,τι θελήσεις. Οπλα, ναρκωτικά, ανθρώπους. Είναι τρομερό εκείνο το μέρος και απόλυτα ελεύθερο, γιατί κανείς εκεί δεν έχει ταυτότητα».