Πρωτοφανής είναι η ανταπόκριση των ανθρώπων του ποδοσφαίρου για να συγκεντρωθούν χρήματα ώστε να συνεχιστούν οι έρευνες για την ανεύρεση του Εμιλιάνο Σάλα και του πιλότου που επέβαιναν στο αεροπλάνο το οποίο εξαφανίστηκε πάνω από τη Μάγχη το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας. Με ανακοίνωσή της η ιστοσελίδα gofundme μέσω της οποίας συγκεντρώνονται τα χρήματα, έκανε γνωστό πως πήρε την πρωτοβουλία λόγω του επείγοντος της κατάστασης και της απόφασης των Αρχών να μη συνεχίσουν τις έρευνες.

Μέχρι χθες το απόγευμα είχαν συγκεντρωθεί περισσότερα από 330.000 ευρώ με τις δωρεές να ξεπερνούν τις 4.200. Το μεγαλύτερο ποσό, 30.000 ευρώ, προσφέρθηκε από τον Κιλιάν Εμπαπέ, ενώ 25.000 έδωσε ο συμπαίκτης του στην Παρί Σεν Ζερμέν, Αντριέν Ραμπιό. Πολλοί ακόμα παίκτες όπως οι Παγέτ, Γκουντογκάν, Τολισό, Λούκας Λίμα, Κοντογκμπιά, Κουλιμπαλί, Κοσιελνί, και Κοστίλ συμμετέχουν στο κύμα συμπαράστασης στην οικογένεια του Σάλα. Οχι όμως και οι συμπατριώτες του Λιονέλ Μέσι, Ντιέγκο Μαραντόνα και Σέρχιο Αγουέρο που έκαναν έκκληση να συνεχιστούν οι έρευνες.

Ακόμα και ο πρόεδρος της Αργεντινής Μαουρίτσιο Μάκρι προσπάθησε να ασκήσει πιέσεις στις κυβερνήσεις της Βρετανίας και της Γαλλίας να συνεχίσουν τις έρευνες. Στη Γαλλία συγκεντρώθηκαν 85.000 υπογραφές από ανθρώπους που ζητούν να συνεχιστεί η αναζήτηση των δύο ανδρών.

Ο προπονητής της Ναντ, Βαχίντ Χαλίλοτζιτς, προσέφερε 2.000 ευρώ στο gofundme, ενώ χαρακτήρισε «ντροπή» τη διακοπή των ερευνών.

Οι ομάδες που αγωνίστηκαν το Σάββατο για το Κύπελλο Αγγλίας κράτησαν ενός λεπτού σιγή και οι παίκτες αγωνίστηκαν με μαύρα περιβραχιόνια. Ωστόσο η οικογένεια του Σάλα απηύθυνε έκκληση στην αγγλική ομοσπονδία να αφαιρεθούν τα περιβραχιόνια γιατί δεν έχει επιβεβαιωθεί ο θάνατος του Αργεντινού.

Η διακοπή και οι αντιδράσεις

Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, το Σάββατο, δύο πλοιάρια άρχισαν ξανά τις έρευνες.Το μονοκινητήριο αεροπλάνο τύπου Piper Malibu, κατασκευής 1984, απογειώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας από το αεροδρόμιο της Νάντης με προορισμό το Κάρντιφ. Επέβαιναν το νέο απόκτημα της Κάρντιφ Εμιλιάνο Σάλα και ο βρετανός πιλότος Ντέιβιντ Ιμποτσον, 60 ετών, για τον οποίο στη συνέχεια αποκαλύφθηκε πως δεν είχε άδεια να πετά με άλλους επιβάτες.

Το σήμα του αεροπλάνου χάθηκε πάνω από τη Μάγχη. Οι έρευνες δεν απέδωσαν καρπούς και την Πέμπτη η βρετανική αστυνομία ανακοίνωσε πως σταματά την αναζήτηση του αεροπλάνου προκαλώντας τις αντιδράσεις της οικογένειας του Σάλα.

Ο ρόλος του χρήματος

Στον σκληρό κόσμο του επαγγελματικού ποδοσφαίρου, ακόμα και σε τραγωδίες όπως αυτή του Σάλα, το χρήμα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Το γεγονός ότι ο Αργεντινός πέταξε με ιδιωτική πτήση την οποία είχε προγραμματίσει ο μάνατζερ ποδοσφαίρου Γουίλι ΜακΚέι, ο γιος του οποίου είχε εκπροσωπήσει τη Ναντ στις διαπραγματεύσεις για τη μεταγραφή του Σάλα στην Κάρντιφ, εγείρει πολλά ζητήματα από πλευράς Ουαλών.

Οπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «Telegraph», η Κάρντιφ κινδυνεύει να χάσει 16 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 35 εκατ. ευρώ της επένδυσής της, στην οποία περιλαμβάνει τα έσοδα από διαφυγόντα κέρδη από χορηγίες και πωλήσεις φανελών του Σάλα , τα 17 εκατ. ευρώ που πρέπει να δώσει στη Ναντ, το συμβόλαιο του ποδοσφαιριστή και τα χρήματα που δικαιούνται οι εκπρόσωποι του παίκτη. Η ασφαλιστική Lloyd’s καλύπτει μόνο τα 19 εκατ. ευρώ.

Η Κάρντιφ έχει «παγώσει» την πρώτη δόση των 6 εκατ. ευρώ που θα έπρεπε να καταβάλει στη γαλλική ομάδα μέχρι να γίνουν γνωστές όλες οι λεπτομέρειες του ταξιδιού του Σάλα. Οι Ουαλοί εξετάζουν ακόμα και την περίπτωση να καταθέσουν αγωγή για αμέλεια όσον αφορά την πτήση, με την οποία δεν έχουν απολύτως καμία σχέση, όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν. Η Ναντ διατηρεί στάση αναμονής, για προφανείς λόγους. «Προς το παρόν δεν πρόκειται να συζητήσουμε για τα χρήματα κι ενώ συνεχίζεται αυτή η δραματική κατάσταση. Στη συνέχεια θα δούμε τι θα κάνουμε», δήλωσε ο πρόεδρος της Ναντ Βαλντεμάρ Κιτά, που προσέφερε 6.000 ευρώ για να συνεχιστούν οι έρευνες για τον αργεντινό ποδοσφαιριστή.

Εννομο συμφέρον έχει και η πρώτη ομάδα του Σάλα, η Μπορντό, η οποία διεκδικεί 8,5 εκατ. ευρώ από τη μεταγραφή.