Δεν γνωρίζω πόσοι, ιδίως από τους αλλοτριωμένους ανθρώπους των πόλεων, έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με τη φύση. Δεν εννοώ να τη χαζέψουν ή ως τουρίστες να ανασάνουν λιγάκι τον αέρα του βουνού, την τρικυμία του πελάγους, μια ωραία δύση ή μια καταιγίδα ή μια ανατολή ηλίου μέσα από τη διχάλα των βουνών ή πίσω από ένα ηφαίστειο. Εννοώ αν έχουν έρθει σε οργανική επαφή με τη φύση. Ξέρετε αυτή η «ρομαντική» όπως την περιέγραψα πριν απόλαυση του φυσικού τοπίου δεν συναντάται στην αρχαία και όχι μόνο την ελληνική λογοτεχνία. Στον Ομηρο π.χ. η φύση είναι πεδίο αγώνων, θετικών ή αρνητικών του ανθρώπου με τα φαινόμενα. Νίκες ενάντια στη φύση που καιροφυλακτεί και ήττες όταν η φύση μαίνεται. Δεν είναι ασφαλής ενατένιση, όπως μας την παραδίδει η λογοτεχνία πολύ αργότερα όσο και η τέχνη. Ούτε μια φορά στην Ιλιάδα ή στην Οδύσσεια οι ήρωες δεν απολαμβάνουν μια δύση ηλίου, εν ασφαλεία μια καταιγίδα και δεν θα επισκεφτούν έναν καταρράκτη ως τουρίστες!
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ