Η παράσταση που ανεβαίνει αύριο στη Λυρική Σκηνή, στο πλαίσιο του Κύκλου Μότσαρτ, συνδέεται με ένα «παράδοξο»: αν και ο Μότσαρτ είναι ένας από τους αγαπημένους συνθέτες του σκηνοθέτη Αλέξανδρου Ευκλείδη, «Οι γάμοι του Φίγκαρο» είχαν να ανεβούν για πολλά χρόνια στη Λυρική. «Με την Αγγέλα Σαρόγλου που είναι η δραματουργός της παράστασης και συνεργάτριά μου στη σκηνοθεσία καταλήξαμε ότι θα θέλαμε να κάνουμε μια παραγωγή που να είναι πολύ κοντά στο έργο και μ’ έναν τρόπο να προσπαθήσει να το επικοινωνήσει σ’ έναν σύγχρονο θεατή επιλύοντας κάποια από τα προβλήματα που έχει στην πρόσληψή του» εξηγεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εναλλακτικής Σκηνής στο «Νσυν». «Ο Μότσαρτ άλλωστε ήταν πολύ πιο υπονομευτικός απ’ όσο θέλουμε να είμαστε εμείς σε σχέση με τις συμβάσεις και τις προσδοκίες του κοινού της εποχής του. Κι εξακολουθεί, νομίζω, να είναι ένας πολύ ρηξικέλευθος καλλιτέχνης – ειδικά αν αφαιρέσεις αυτό που σταδιακά έχει ταυτιστεί με την αισθητική της ιστορικής ακαδημαϊκής παράστασης. Καλώς ή κακώς, καμιά φορά τα στοιχεία αυτά τα ταυτίζουμε πάρα πολύ με το στερεοτυπικό τους περίβλημα και δεν βλέπουμε τι υπάρχει από πίσω. Μια τρομερή ένταση, δηλαδή, ζητήματα που αφορούν την εξαπάτηση, την απιστία, την ανθρώπινη φύση στα χειρότερά της. Κι αυτά ο Μότσαρτ τα προσεγγίζει με τρόπο αμείλικτο, δεν τα εξωραΐζει».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ