Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ συναντά τον Αλμπέρτο Τζιακομέτι στην καρδιά του Ηρακλείου της Κρήτης. Λίγα μόλις μέτρα πιο μακριά ο Ικαρος βρίσκεται στην τελική ευθεία πριν ξεκινήσει τη μοιραία πτώση του, υπό το βλέμμα του γεννήτορα των ιδρυτών της Ρώμης, Αινεία, αλλά και της ποιήτριας Μαρίας Πολυδούρη. Κι όλα τούτα κάτω από την ίδια στέγη, σε ένα από τα πρώτα και σημαντικότερα μνημεία που δημιούργησαν οι Βενετοί στην Κρήτη, τη βασιλική του Αγίου Μάρκου. Εκεί όπου για δύο μήνες έχει δημιουργηθεί μια πινακοθήκη 112 έργων που φέρουν την υπογραφή 49 σπουδαίων ελλήνων εικαστικών, συνδετικός κρίκος των οποίων είναι ότι ανήκουν όλα στην παραστατική – και κυρίως στην ανθρωποκεντρική – ζωγραφική και είναι ένα μέρος μόνο μιας από τις σημαντικότερες συλλογές νεοελληνικής τέχνης, εκείνης του δικηγόρου Σωτήρη Φέλιου. «Θα καταφέρουν τα έργα της συλλογής να αναμετρηθούν με το κτίριο που εξαφανίζει τα πάντα; Να σταθούν έστω στα πόδια της βασιλικής;» ήταν η αγωνία του συλλέκτη πριν από τα εγκαίνια της έκθεσης (πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Δήμο Ηρακλείου), την οποία επιμελήθηκε η ιστορικός τέχνης Λουίζα Καραπιδάκη.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ