Η 25η Μαρτίου απέκτησε στη Σορβόννη διαφορετικό νόημα για τους ακαδημαϊκούς των αρχαιοελληνικών σπουδών και τους θεατές του φεστιβάλ αρχαίου δράματος που διοργανώνει κάθε χρόνο στο Παρίσι η ομάδα Les Dionysies. Ο σκηνοθέτης Φιλίπ Μπρινέ επρόκειτο να παρουσιάσει τις «Ικέτιδες» του Αισχύλου, το πρώτο μέρος της τριλογίας των Δαναΐδων. Ωστόσο μέλη ακτιβιστικών αφρικανικών οργανώσεων κατά του ρατσισμού (όπως η Λίγκα Υπεράσπισης των Αφροαμερικανών) και εκπρόσωποι των αφρικανικών συλλόγων στη Γαλλία εμπόδισαν την είσοδο του κοινού, ώστε να μη γίνει η παράσταση. Η απόφασή τους σχετίζεται με την άποψη του σκηνοθέτη – που, παρεμπιπτόντως, έχει και γιαπωνέζικες ρίζες απ’ την πλευρά της μητέρας του – οι ηθοποιοί να μακιγιάρουν τα πρόσωπά τους με μαύρο χρώμα και να χρησιμοποιήσουν μάσκες για να αναπαραστήσουν τις Δαναΐδες (με καταγωγή από την Αίγυπτο, σύμφωνα με τον μύθο). Οι ακτιβιστές ερμήνευσαν το καλλιτεχνικό εύρημα ως «κακόγουστο ρατσιστικό αστείο», γνωστό στην αμερικανική ποπ κουλτούρα ως «blackface». Η πανεπιστημιακή κοινότητα της Σορβόννης κατήγγειλε την πράξη ως «εντελώς παράλογη» και ο πρύτανης του τμήματος γραμμάτων Αλέν Ταλόν καταγγέλλοντας την «blackface» πρακτική διευκρίνισε πως «η παράσταση δεν έχει καμία τέτοια πρόθεση γελοιοποίησης των μαύρων».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ