Η σκηνοθεσία μιας όπερας ήταν πάντα η μεγάλη καλλιτεχνική της φιλοδοξία. Το γεγονός ότι βρέθηκε στην Αθήνα για την προετοιμασία της ήταν η ευτυχής συγκυρία για τη συνάντησή μας. Η Φανί Αρντάν βρέθηκε ανάμεσά μας για να φροντίσει τις λεπτομέρειες στη «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» του Ντμίτρι Σοστακόβιτς, ανάθεση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, η οποία δίνει ένα πρώτο μέτρο σύγκρισης για τις «διεθνείς» παραγωγές της. Ειδικά για την περίσταση, η Αρντάν μετά τις δύο σκηνοθεσίες μουσικού θεάτρου στο Θέατρο του Σατλέ, τη «Βερονίκη» του Μεσαζέ το 2008 και το «Passion» του Ζόντχαϊμ το 2016 συνεργάζεται με μεγάλα ονόματα δημιουργών: στα σκηνικά με τον Τομπίας Χοάιζελ, τους φωτισμούς τον Λούκα Μπιγκάτσι, την κινησιολογία με τη γαλλική κολεκτίβα ΛΑ (ΟΡΝΤ), τα κοστούμια με την οσκαρική Μιλένα Κανονέρο και την Πέτρα Ράινχαρτ. Βασισμένη σε νουβέλα του Νικολάι Λέσκοφ, η «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» εστιάζει στη θέση της γυναίκας στην προεπαναστατική επαρχιακή Ρωσία. Ταυτόχρονα, ο Σοστακόβιτς σατιρίζει με μεγάλη οξυδέρκεια θεσμούς της εποχής, όπως η Εκκλησία και η τσαρική αστυνομία. Η υπόθεση αφορά την Κατερίνα Ισμαΐλοβα, σύζυγο ευκατάστατου εμπόρου, η οποία νιώθει παραμελημένη και εγκλωβισμένη στον γάμο της. Ερωτεύεται έναν από τους εργάτες του υποστατικού της και για χάρη του φτάνει ώς τον φόνο του πεθερού και του συζύγου της. Παντρεύεται τον αγαπημένο της, αλλά οι φόνοι αποκαλύπτονται και το ζευγάρι συλλαμβάνεται. Στον δρόμο για τη Σιβηρία η Κατερίνα αρπάζεται με μια νέα υποψήφια ερωμένη του συζύγου της και μαζί της παρασύρεται από τα παγωμένα νερά του ποταμού.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ