Στο ιδιαίτερο πόνημά του στις «Μικρές εισαγωγές» των εκδόσεων «Παπαδόπουλος» ο Θάνος Βερέμης αποκαλύπτει μια άγνωστη πλευρά του συγγραφικού του ταλέντου: Πώς να εξηγεί με απλά λόγια το σύνθετο φαινόμενο της μοντέρνας τέχνης. Πιστεύει λοιπόν ότι ο σημαντικότερος παράγοντας στη δημιουργία του «μοντερνισμού» ήταν η σωρευτική επίδραση των επιστημονικών ανακαλύψεων στις προσλαμβάνουσες του δυτικού ανθρώπου στα τέλη του δημιουργικού δεκάτου ενάτου αιώνα. Ο συγγραφέας επικαλείται τον μεγάλο τεχνοκριτικό Ε.Η. Gombrich σαν κλειδί για την κατανόηση της μοντέρνας τέχνης. «Ο Gombrich έθεσε το θεμελιακό ερώτημα, πώς η δισδιάστατη τέχνη της ζωγραφικής ερμηνεύει μια τρισδιάστατη φύση. Κατά τον μεγάλο τεχνοκριτικό, η “ψευδαίσθηση”, τουλάχιστον από την εποχή της ελληνικής κλασικής γλυπτικής, έπαιξε τον ρόλο της γέφυρας ανάμεσα στην υποκειμενική σύλληψη και την επικοινωνία με το κοινό – (…) κατά τον Gombrich, η προσπάθεια της ψευδαίσθησης τελειώνει με την εκπνοή της συγκεκριμένης τέχνης». Με την ανάδειξη των σχολών του μοντερνισμού, φοβισμός, κυβισμός, φουτουρισμός, εξπρεσιονισμός, σουρεαλισμός, αφηρημένος εξπρεσιονισμός κ.λπ., χτίζεται νέα γέφυρα κατανόησης της τέχνης.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ