Τα έργα του Πικάσο αφιερωμένα στην ξανθιά, elegant ερωμένη του Μαρί-Τερέζ, είναι ιδιαίτερα τολμηρά. Η Μαρί-Τερέζ γνώρισε τον μεγάλο ζωγράφο στα τέλη της δεκαετίας του 1920. Τα πορτρέτα της ερωμένης του (γυμνά, εντυπωσιακά), τράβηξαν το ενδιαφέρον του κοινού στην Galerie Georges Petit στο Παρίσι, τον Οκτώβριο του 1932. Οι τίτλοι των πορτρέτων της ήταν «Γυμνή», «Ο καθρέφτης», «Γυμνή σε μια μαύρη πολυθρόνα», κ.ά. Το πιο «προβοκατόρικο» όμως έργο του Πικάσο (στις αρχές της δεκαετίας του 1930, μέσα από τις εκθέσεις του στην Πόλη του Φωτός, ανακηρύχθηκε ως ο μεγαλύτερος καλλιτέχνης όλων των εποχών – greatest living artist) ήταν το «Le Réve», το οποίο έδειχνε την εκρηκτική ερωμένη του (sleeping mistress την αποκαλούσαν οι κριτικοί της εποχής) στη μέση ενός ερωτικού ονείρου με τα απόκρυφα σημεία του ανδρικού σώματος σε κοινή θέα. Εργο τολμηρό το οποίο όμως εκτόξευσε τη φήμη του υπερταλαντούχου εικαστικού. Η Μαρί-Τερέζ μετακόμισε στο διαμέρισμα της Rue La Boetie το 1934, έμεινε έγκυος από τον Πάμπλο και εκείνος ζήτησε διαζύγιο από τη σύντροφό του Ολγα. Τα σημαντικά αυτά έργα του Πικάσο, μου κέντρισαν το ενδιαφέρον στη διάρκεια μιας πρόσφατης επίσκεψής μου στην Tate Modern του Λονδίνου. Μια έκθεση με τίτλο «Picasso 1932: Αγάπη, δόξα και τραγωδία».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ