Στέκει όρθιος μέσα στο νερό. Δεν ξέρεις αν ψάχνει κάτι στα ρηχά, αν είναι έτοιμος για το επόμενο βήμα του προς το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου ή για τη στεριά, για το νησί όπου, σύμφωνα με τη μυθολογία, γεννήθηκαν δύο θεοί: ο Απόλλων και η Αρτεμις. Είναι πλασμένος από σίδερο και δεν μοιάζει να φοβάται τις δυνατές ριπές του ανέμου που μαστιγώνουν το σώμα του με θαλασσινό νερό κι αφήνουν το αλάτι στην επιφάνειά του. Μένει ακίνητος, να ξαφνιάζει και να υποδέχεται όσους φτάνουν στο ιερό νησί της αρχαιότητας, αλλά και τον πρώτο φορολογικό παράδεισο της οικονομικής Ιστορίας, τη Δήλο. Κι είναι εκείνος που δημιουργεί τις πρώτες υποψίες στους επισκέπτες που φτάνουν με το καραβάκι από το βόρειο ακρωτήριο, ότι το νησί στο οποίο απαγορεύονταν οι γεννήσεις και οι θάνατοι δεν είναι πλέον ακατοίκητο. Είκοσι οκτώ ακόμη «αδέλφια» του, η ηλικία των οποίων κυμαίνεται από νεογέννητα μέχρι 42 ετών, έχουν εγκατασταθεί σε κομβικά, διάσπαρτα, σημεία της Δήλου, προκαλώντας όσους φτάνουν στον μεγαλύτερο σε έκταση αρχαιολογικό χώρο στην Ελλάδα να τα εντοπίσουν, να τα γνωρίσουν και να επιχειρήσουν να ερμηνεύσουν τον ρόλο τους. Διότι δεν είναι άλλα από τις 29 γλυπτές σιδερένιες φιγούρες – δημιουργίες του σπουδαίου βρετανού γλύπτη σερ Αντονι Γκόρμλι -, οι οποίες πρωταγωνιστούν στην έκθεση «Sight» («Θέαση») που διοργανώνεται από τον Οργανισμό ΝΕΟΝ σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, σε επιμέλεια της διευθύντριας του ΝΕΟΝ Ελίνας Κουντούρη και της διευθύντριας της Whitechapel Gallery του Λονδίνου Ιβόνα Μπλάζγουικ.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ