Οι εξαγγελίες του κ. Τσίπρα αφορούν δύο χρόνους. Ο πρώτος, άμεσος, ενδιαφέρει διότι θα εφαρμοστεί. Ο δεύτερος αφορά σε αβέβαιο μέλλον, σε άλλη κυβέρνηση, οπότε δεν αξίζει τον κόπο να ασχολείται κανείς. Είναι όπως τόσα άλλα μακροπρόθεσμα υποσχέθηκε ο κ. Τσίπρας και διέψευσε η πραγματικότητα.
Ενδιαφέρον είναι ότι τις εξαγγελίες Τσίπρα αμέσου εφαρμογής θα τις ψηφίσει και η Νέα Δημοκρατία. Τις θεωρεί δηλαδή σωστές. Για παράδειγμα ο κ. Τσίπρας υιοθέτησε κατά 100% την εμβληματική φορολογική πολιτική που καθιέρωσε η κυβέρνηση Σαμαρά για τον ΦΠΑ στην εστίαση. Η ΝΔ και επί Μητσοτάκη υποσχόταν συνεχώς ότι μόλις έλθει στην εξουσία θα μειώσει τον ΦΠΑ στην εστίαση από 24% σε 13%. Ω του θαύματος, χωρίς να το παραδέχεται, υιοθέτησε τη διαχρονική πολιτική της ΝΔ για χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση ο ΣΥΡΙΖΑ! Τα κόμματα εξουσίας συγκλίνουν!
Μερικές παρατηρήσεις. Στην Ελλάδα περιμένουμε 30.000.000 τουρίστες. Μένουν 6 μέρες. 12 γεύματα. Πληρώνουν (συντηρητικά) 10 ευρώ για κάθε γεύμα, δηλαδή συνολικά 120 ευρώ. Στα 120 ευρώ προστίθενται 28,8 ευρώ (με ΦΠΑ 24%), με 13% ΦΠΑ προστίθενται 15,6 ευρώ. Συνεπώς με τη μείωση του ΦΠΑ ο μέσος τουρίστας θα ωφεληθεί 13,2 ευρώ και το ελληνικό Δημόσιο θα χάσει 396.000.000 ευρώ ετησίως.
Οταν με τυμπανοκρουσίες καθιερώθηκε ο χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ στην εστίαση το βασικό επιχείρημα ήταν ότι έτσι θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του τουρισμού. (Σχόλιο δικό μου: μπούρδες). Οταν αυξήθηκε ο συντελεστής ο τουρισμός εκτοξεύτηκε στα ύψη, απόδειξη ότι ο ΦΠΑ δεν έχει σχέση με την ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Και μια τελευταία παρατήρηση. Θα έχετε όλοι διαπιστώσει ότι με τον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ όλες οι ελληνικές πόλεις κατακλύζονται από καινούργια «φαγάδικα».
Συμπέρασμα. Οπως συνήθως είμαι σε μειοψηφία. Θεωρώ τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση ανόητη. Προτιμώ να πάρω τα 396.000.000 ευρώ από τους τουρίστες και να τα μοιράσω σε όσους συμπατριώτες μας έχουν πράγματι ανάγκη.
Υ.Γ. Η αδικαιολόγητη επιδότηση των ξένων δεν είναι μεμονωμένο παράδειγμα. Ο υπουργός κ. Σπίρτζης παρεμποδίζει εδώ και χρόνια την παραχώρηση της Εγνατίας οδού σε ιδιώτες. Το αποτέλεσμα, το κράτος επιβαρύνεται με τα έξοδα συντήρησης και διαχείρισης. 100.000.000 ετησίως. Με μεγάλο μέρος του ποσού αυτού επιδοτούμε εμείς οι Ελληνες τους τούρκους μεταφορείς.