Από μακριά μοιάζει με πίνακα ζωγραφικής. Eνα αντίγραφο αρχαίου κίονα δεσπόζει στο κέντρο, στο πλάι του δύο χαμηλότεροι, πίσω τους το λίθινο κεφάλι ενός αλόγου – θα μπορούσε να έχει ξεφύγει από το ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα – και στο βάθος από τα χρώματα του ηλιοβασιλέματος αναδύεται (ή δύει;) ένας δίσκος που θα μπορούσε να είναι ο ήλιος ή το φεγγάρι. Oποιος πλησιάσει ωστόσο διαπιστώνει ότι μπορεί να περπατήσει ανάμεσα στα αντικείμενα αυτά που συνθέτουν την εγκατάσταση «Vol. XXVII». Είναι το ένα από τα δύο έργα της κύπριας εικαστικού Χάριτος Επαμεινώνδα που παρουσιάζονται στο Αρσενάλε και τους Κήπους αντιστοίχως της 58ης Μπιενάλε της Βενετίας στο πλαίσιο της κεντρικής έκθεσης υπό τον τίτλο «Είθε να ζούμε σε ενδιαφέροντες καιρούς» και επιμελείται ο καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης Ραλφ Ρούγκοφ. Το δεύτερο, ένα βίντεο υπό τον τίτλο «Χίμαιρα», είναι ένα οδοιπορικό που βασίζεται στα κατάλοιπα ενός κατεστραμμένου κινηματογραφικού υλικού που είχε τραβήξει παλιότερα στην έρημο της Καλιφόρνιας και το οποίο συνδύασε με αποσπάσματα λήψεων από άλλα ταξίδια της, δημιουργώντας μια σύνθεση που ισορροπεί ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα. Κι είναι αυτές οι εικαστικές προτάσεις με τις οποίες κατάφερε να κερδίσει μία από τις σημαντικότερες διακρίσεις παγκοσμίως στον χώρο της τέχνης: τον Αργυρό Λέοντα Υποσχόμενου Καλλιτέχνη στην 58η Μπιενάλε της Βενετίας που άνοιξε το Σάββατο τις πύλες της για το κοινό και να διακριθεί ανάμεσα στους 79 συνολικά συναδέλφους της που συμμετέχουν στην έκθεση.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ