Η μέθοδος γραφής σε αυτό το έργο (θα την ονόμαζα «έκκεντρη νέα αντικειμενικότητα») είναι η ίδια με εκείνη στο μείζον έργο του Χάινριχ Μπελ (1917-1985), το Ομαδικό πορτρέτο με μια κυρία (εκδ. Πόλις, μτφ. Μαργαρίτα Ζαχαριάδου, 2015). Το βιβλίο εκδόθηκε το 1974, λίγο μετά την πρώτη πετρελαϊκή κρίση που είχε φέρει πραγματικό πολιτισμικό σοκ στον δυτικό κόσμο και γενικότερη αναθεώρηση του μεταπολεμικού μοντέλου ανάπτυξης. Εδώ μάλιστα, στην Κολωνία, κατά τις ημέρες του περίφημου καρναβαλιού της Ρηνανίας, οι περισσότεροι εκ των πρωταγωνιστών ντύνονται σεΐχηδες, διακωμωδώντας ή και εξορκίζοντας ίσως τις επιπτώσεις που είχε η δραματική αύξηση της τιμής του μαύρου χρυσού στην παγκόσμια οικονομία. Για ιστορικούς λόγους ας θυμίσουμε πάντως ότι εκείνη η κρίση, όπως και η επακολουθήσασα το 1978, είναι που οδήγησαν σε πολιτικές εξοικονόμησης ενέργειας, μικρότερα και αποδοτικότερα μοντέλα αυτοκινήτων και μια γενικότερη αμφισβήτηση στο καταναλωτικό ρυπογόνο αναπτυξιακό πρότυπο.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ