Πριν από δύο, περίπου, χρόνια είχα δει το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του Φώτου Λαμπρινού Utopia που αναφέρεται στην περίοδο από τις παραμονές της Ρωσικής Επανάστασης έως και τον λιμό στην Ουκρανία. Εκεί λοιπόν – και ενώ ο θεατής παρακολουθεί πλάνα από την ταινία του Αϊζενστάιν με την εισβολή στα χειμερινά ανάκτορα – ο πολυβραβευμένος ντοκιμαντερίστας αφηγείται ότι οι σκηνές αυτές δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Ουδέποτε σκαρφάλωσαν οι επαναστατημένοι στα ψηλά κάγκελα, ουδέποτε εισέβαλαν με αυτόν τον τρόπο στο τσαρικό μέγαρο. Οι διαδικασίες ήταν λιγότερο εκκωφαντικές αλλά εμείς αυτό είδαμε στην ταινία «Οκτώβρης», έτσι το μάθαμε, αυτό ξέρουμε, αυτό εμπιστευόμαστε. Αφού λοιπόν η κινηματογραφική εικόνα μπορεί να είναι τόσο δυνατή ώστε να καθιερώνει μια άλλη εκδοχή της Ιστορίας, ας φαντασθούμε πόσο μεγιστοποιείται η δύναμή της όταν αποκαλύπτει την αλήθεια. Θα ήταν αδύνατον λοιπόν να μην επηρεαστούν οι Ουκρανοί, θύματα του κύκνειου άσματος της σοβιετικής προπαγάνδας, από την προβολή της σειράς Chernobyl.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ