Μετά τη Μεταπολίτευση, η ελεύθερη διακίνηση ιδεών ουδέποτε χρειάστηκε πανεπιστημιακό άσυλο για να προστατευθεί. Ωστόσο, η δημόσια διατύπωση και η διάδοση ορισμένων ιδεών υφίσταντο σημαντικούς περιορισμούς στα πανεπιστήμια. Εκεί, η άσκηση εξουσίας εκ μέρους ορισμένων «πρωτοποριών» επέβαλε σαν αυτονόητες κάποιες απόψεις και πρακτικές και εξοβέλιζε αντίθετες γνώμες ή έμπρακτες αμφισβητήσεις του ιδεολογικού μονοπωλίου. Για παράδειγμα, η οργάνωση εκδηλώσεων για την ενεργό εμπλοκή ιδιωτικών επιχειρήσεων σε εκπαιδευτικά προγράμματα ή για την επιστημονική σύγκριση μεθόδων που χρησιμοποιούν ολοκληρωτικά καθεστώτα (σοσιαλιστικά ή φασιστικά) ήταν απαγορευμένη. Η ύπαρξη του πανεπιστημιακού ασύλου εξασφάλιζε ότι η θέληση κάποιου ινστρούκτορα ή κάποιας μειοψηφούσας δυναμικής «πρωτοπορίας» θα επιβληθεί ακόμα και με τη βία, χωρίς να μπορεί η δημόσια αρχή να εφαρμόσει τον νόμο και να προστρέξει για στήριξη όσων, φοιτητών και καθηγητών, έβλεπαν τα δικαιώματά τους στην εργασία, στη μόρφωση, στην επιστημονική δημιουργία να καταπατώνται.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ