Αν και κάποτε είχε μεγάλη εμπορική απήχηση, το Ford Ka+ είναι από τα πρώτα… θύματα των αυστηρών ευρωπαϊκών προδιαγραφών στις εκπομπές ρύπων που τερματίζουν την καριέρα τους στη Γηραιά Ηπειρο. Συγκεκριμένα, το μικρό μοντέλο πόλης θα έπρεπε – για να παραμείνει στην γκάμα της φίρμας – να εφοδιαζόταν με νέες τεχνολογίες που θα μείωναν σημαντικά τις εκπομπές ρύπων, ώστε να μην ανεβάζει αλόγιστα τον μέσο όρο εκπομπών CO2 στην πληθωρική γκάμα της Ford. Αν όμως συνέβαινε αυτό θα ανέβαζε σημαντικά την τελική τιμή του, κάτι που θα το έθετε αυτόματα εκτός ανταγωνισμού. Ετσι, τα αφεντικά της Ford αποφάσισαν τελικώς το Ka+ να μην προσφέρεται πλέον στην ευρωπαϊκή αγορά. Φυσικά, η Ford ήδη έχει προετοιμάσει τον διάδοχο του Ka+. Θα είναι το νέο Puma, που πλέον θα πλασάρεται στην αγορά ως ένα μικρό crossover με κινητήρες κομμένους και ραμμένους στα αυστηρά πλαίσια που έχει θέσει η ΕΕ. Επίσης άλλο ένα εμπορικό μοντέλο με σημαντικό μερίδιο στις πωλήσεις φαίνεται ότι θα βγει εκτός παραγωγής, όπως αναφέρει βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου. Είναι το Audi A3 Cabriolet, που θα λανσάρεται στο εγγύς μέλλον μόνο στην κλειστή εκδοχή του και πιθανόν μόνο στην πεντάθυρη. Αλλά και το πρόσφατα λανσαρισμένο pick-up της Mercedes-Benz, το X-Class, λόγω χαμηλών πτήσεων στις πωλήσεις, φαίνεται ότι πολύ σύντομα θα σταματήσει να συμπεριλαμβάνεται στην γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων του γερμανικού κολοσσού. Αν και το X-Class έπεισε το κοινό για την πολυτελή καταγωγή του, η υψηλή τιμή του φαίνεται ότι ήταν από τις βασικές αιτίες που απέτρεπαν τον υποψήφιο αγοραστή από το να το προτιμήσει – και μάλιστα τη στιγμή που είχε μηχανολογική συγγένεια με το Nissan Navara. Επίσης, λόγω χαμηλών πωλήσεων και η δίθυρη ρόουντστερ SLC – που πριν από μερικά χρόνια είχε αντικαταστήσει την επιτυχημένη εμπορικά SLK – θα βγει από την γκάμα της γερμανικής φίρμας. Τίτλοι τέλους είχαμε και για το Volvo V40, ένα μοντέλο που σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία για τη σουηδική φίρμα. Να σημειωθεί ότι το Volvo V40 κατάφερε μέσα σε επτά χρόνια – πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012 – να πουλήσει 667.000 αντίτυπα! Πάντως, πριν από λίγες ημέρες, βγήκε από την παραγωγή το τελευταίο V40 από το εργοστάσιο της φίρμας στην Ελβετία.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ