Οχι μόνο στη δική μας, αλλά και σε άλλες χώρες, το ζήτημα της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις. Θα μπορούσε να παρατηρήσει κανείς μάλιστα, εφόσον δεν βλέπει το ζήτημα ιδεοληπτικά είτε προς τη μία είτε προς την άλλη κατεύθυνση, ότι και τα δύο στρατόπεδα έχουν επιχειρήματα που αξίζει να ακουστούν.
Είναι αλήθεια για παράδειγμα πως μέτρα όπως αυτό μπορούν υπό προϋποθέσεις να τονώσουν την κατανάλωση – τόνωση που είναι απαραίτητη για την αναθέρμανση της οικονομίας. Είναι εξίσου αλήθεια όμως πως για τα μικρά και μεσαία καταστήματα, ο ανταγωνισμός με τα μεγάλα εμπορικά κέντρα μπορεί να γίνει εξαιρετικά ετεροβαρής προς όφελος των δεύτερων.
Αυτό σημαίνει πως η σχετική απόφαση πρέπει να ληφθεί έπειτα από διάλογο, στον οποίο ασφαλώς δεν θα κυριαρχήσουν οι ζηλωτές της μίας ή της άλλης πλευράς, αλλά τα στοιχεία και η λογική. Θα αποδώσει για παράδειγμα τα αναμενόμενα στην οικονομία ένα τέτοιο μέτρο; Πώς θα διασφαλιστούν τα δικαιώματα των εργαζομένων; Θα τηρήσουν όρους και κανόνες οι επιχειρηματίες; Θα ανταποκριθούν οι καταναλωτές;
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ», στις προθέσεις του αρμόδιου υπουργείου είναι όχι μόνο να προηγηθεί διάλογος, αλλά να εκπονηθούν και σχετικές μελέτες. Από τη διεθνή εμπειρία θα μπορούσαν επίσης να αντληθούν κάποια χρήσιμα συμπεράσματα. Το βέβαιο είναι πως το ζήτημα δεν προσφέρεται ούτε για επαναστατική γυμναστική ούτε για νεοφιλελεύθερους πειραματισμούς. Δεν προσφέρεται για ζηλωτές.