Στην τελευταία έκθεση αυτοκινήτου στη Γενεύη, τον περασμένο Μάρτιο, έξι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν να μη συμμετάσχουν στην πρώτη χρονολογικά φιέστα των τεσσάρων τροχών, που δίνει και τον παλμό των μελλοντικών σχεδίων από τη συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογικά αγορά αυτοκινήτου. Η… μάστιγα της απουσίας μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια, φαίνεται ότι εξαπλώνεται με ταχείς ρυθμούς σε ακόμη περισσότερες διοργανώσεις, όπως στην επερχόμενη, φθινοπωρινή έκθεση αυτοκινήτου στη Φρανκφούρτη, όπου οι χιλιάδες επισκέπτες θα απολαύσουν εκτός από τις λαμπερές τετράτροχες πρεμιέρες και αρκετές ηχηρές απουσίες σημαντικών εταιρειών.

Είκοσι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη γνωστοποιήσει ότι δεν θα συμμετάσχουν στη μεγάλη γερμανική γιορτή του αυτοκινήτου, εκεί που κάποτε κονταροχτυπιούνταν για το ποια θα έχει το καλύτερο και πλουσιότερο σε εκθέματα περίπτερο. Ειδικότερα, στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου στην Φρανκφούρτη – από τις 10 έως τις 22 Σεπτεμβρίου – θα απέχουν η Alfa Romeo, η Abarth, η γαλλική Alpine, η Aston Martin, η Cadillac, η Chevrolet, αλλά και πολύ σημαντικές ευρωπαϊκές και όχι μόνο φίρμες, με μεγάλα μερίδια σε πωλήσεις: αυτές είναι η Citroen, η Dacia, η DS, η Jeep, η Mazda, η Mitsubishi, η Nissan, η Peugeot, η Subaru, η Suzuki, η Tesla, η Toyota και η Volvo, που πλέον έχει αρκετά χρόνια να εμφανιστεί σε έκθεση αυτοκινήτου.

Συνολικά, από την έκθεση απέχουν είκοσι φίρμες, πολύ περισσότερες από αυτές που έχουν δηλώσει ότι θα λάβουν μέρος. Συγκεκριμένα, θα συμμετέχουν μόλις 18 εταιρείες. Το «παρών» θα δώσουν οι Audi, BMW, Ford, η Honda, οι κορεάτικες Hyundai και Kia, η Lamborghini, η Land Rover, η Mercedes – Βenz, η Mini, η Opel, η Porsche, η Renault, η Skoda και η Volkswagen, η Byton, η Cupra και η κινεζική Great Wall. H νούμερο ένα – και πιθανόν μοναδική – αιτία απουσίας είναι τα τεράστια χρηματικά πόσα (πάνω από 1-2 εκατομμύρια το κόστος συμμετοχής κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια ευρωπαϊκή έκθεση αυτοκινήτου) που δαπανώνται για τη συμμετοχή και την κατασκευή περιπτέρων σε ένα λαμπερό, ευρωπαϊκό σαλόνι αυτοκινήτου. Το Διαδίκτυο είναι ο νούμερο ένα εχθρός των εκθέσεων, με τις φίρμες να επενδύουν πολύ λιγότερα ποσά για την προβολή των μοντέλων τους, μεταδίδοντας ζωντανά σε εκατομμύρια ιντερνετικούς φαν του αυτοκινήτου τις πρεμιέρες των νέων τους μοντέλων, παρέχοντας στοχευμένες πληροφορίες για την τεχνολογική τους υπεροχή και τα ατού του κάθε μοντέλου τους σε χρόνο dt.