Το φιλί της ζωής έμοιαζε να παίρνει χθες το πρωί το ολοκαίνουργιο εμβληματικό, αλλά συνάμα διακριτικό ως προς την εικόνα του, κτίριο στην πλατεία του Αγίου Σπυρίδωνα στο Παγκράτι. Η γυάλινη πόρτα ανοιχτή περίμενε τους πρώτους επισκέπτες ενός μουσείου που για δεκαετίες βρισκόταν στην αναμονή κι έμοιαζε με είδωλο στον καθρέφτη, χωρίς να αντιστοιχεί σε πραγματικό πρόσωπο. Και οι θαμώνες της πλατείας στα γύρω παγκάκια παρατηρούσαν με χαμόγελο τις τηλεοπτικές κάμερες και τους δημοσιογράφους που δεν σταματούσαν να φωτογραφίζουν το 11ώροφο μέγαρο – συνδυασμό νεοκλασικού και μοντέρνου ύφους – που στεγάζει το Ιδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή: το νέο μουσείο της πόλης, αφιερωμένο στην τέχνη του 19ου αιώνα έως τις μέρες μας, μόνιμη πλέον κατοικία της περίφημης – και με αμφιλεγόμενη τύχη ως προς το σύνολό της – συλλογή του ζεύγους Γουλανδρή. Μια συλλογή στην οποία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία έχουν ενταχθεί 800 καταγραφές, μέρος των οποίων, όπως ειπώθηκε, δεν έχουν μουσειακή αξία. Διακόσιες εξ αυτών φέρουν υπογραφές δημιουργών από τον διεθνή χώρο και 400 Ελλήνων. «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια φωτεινή ρωγμή, ένα δυνατό στίγμα στην καθημερινότητα της Αθήνας», τόνιζε χθες κατά την πρώτη παρουσίαση του μουσείου, ο διευθυντής του, Κυριάκος Κουτσομάλλης, λίγο πριν αρχίσει η ξενάγηση στους τέσσερις ορόφους όπου εκτίθενται 180 έργα σε 1.654 τ.μ., ενώ ένας ακόμη όροφος θα είναι αφιερωμένος στις περιοδικές εκθέσεις, που προγραμματίζονται δύο ανά έτος και η πρώτη αναμένεται να εγκαινιαστεί το ερχόμενο φθινόπωρο.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ