Ο Σπύρος Παπαλουκάς, ζωγράφος του ελληνικού τοπίου και πρόδρομος της Γενιάς του ’30, αναδεικνύεται στην έκθεση με σχέδια και μελέτες που παρουσιάζονται στο Μέγαρο Εϋνάρδου (εγκαίνια 17/10, στις 20.00), σε οργάνωση του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τράπεζας. Τα περισσότερα έργα παρουσιάζονται για πρώτη φορά. Ανήκουν σε εννέα ιδιωτικές συλλογές και παραχωρήθηκαν για αυτήν την έκθεση που καλύπτει χρονολογικά το σύνολο του έργου του. Σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης «Σπύρος Παπαλουκάς. Σχέδια και μελέτες από ιδιωτικές συλλογές», Μάρκο Καμπάνη, κάποια σχέδια είναι ιδιαιτέρως σημαντικά, καθώς «προσφέρουν τη δυνατότητα να δούμε με μεγαλύτερη ευκρίνεια τον τρόπο της εικαστικής σκέψης του ζωγράφου. Αλλά και να γνωρίσουμε μέσα από αυτά έργα που έμελλε να μείνουν ανολοκλήρωτα ή να μη γίνουν καθόλου. Μερικά αποτελούν προσχέδια για γνωστούς πίνακές του, σκίτσα φτιαγμένα γρήγορα, για να δει ο ζωγράφος πώς θα διαμορφώσει μια σύνθεση ή μια παραγγελία, ή και σχεδιαστικές ή χρωματικές μελέτες για κάποια θεματογραφία που τον απασχολούσε». Οπως για παράδειγμα οι βάρκες στην Πάρο ή στην Υδρα. Τα σχέδια με μολύβι, μελάνι και με χρωματιστά μολύβια, οι υδατογραφίες και τέμπερες σε χαρτί, καθώς και μερικές ελαιογραφίες σε χαρτί ή καμβά παρουσιάζουν πλευρές της δημιουργίας του και πέραν της θρησκευτικής ζωγραφικής του. Οπως η κατασκευή σκηνικών, η εικονογράφηση βιβλίων και η διακόσμηση χώρων. Ως προς τη θεματική τους, τα έργα παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία: φοιτητικές σπουδές, Μικρασιατική Καταστροφή, νεκρές φύσεις, τοπία της Υδρας, της Πάρου, του Παρνασσού, της περιοχής Κυπριάδου, σχέδια από τη διαμονή του στο Αγιον Ορος, θρησκευτικές συνθέσεις.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ