Η ιστορία του λιανικού εμπορίου έχει τύχει πολυεπίπεδης μελέτης στη διεθνή ιστοριογραφία τροφοδοτούμενης από την εξέλιξη των θεσμών της οικονομίας εντός της λειτουργίας της αγοράς σε συνδυασμό με τις κοινωνικές και πολιτικές κατευθύνσεις των νεότερων χρόνων. Σε σχέση με το ελληνικό κράτος όμως, δεν έχει διερευνηθεί το λιανικό εμπόριο με άξονα την εμφάνιση και εδραίωση της κατανάλωσης μέσα από τεκμήρια τα οποία αξιολογούν ιστορίες προσώπων, εταιρειών, αντιλήψεων και συναισθημάτων που προκλήθηκαν με αφορμή τη «λιανική» δραστηριότητα. Αυτό το ελκυστικό κεφάλαιο ανοίγουν οι «Ιστορίες λιανικού εμπορίου» με κείμενα ερευνητών, τα οποία δημοσιεύονται έπειτα από σχετικό διήμερο σεμινάριο (6 και 7 Ιουλίου 2016) ενταγμένο στα «Σεμινάρια της Ερμούπολης» που διοργανώνει κάθε καλοκαίρι ο Τομέας Νεοελληνικών Ερευνών του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών. Η δομή του τόμου υπακούει στη λογική της συνέχειας από τον 19ο αιώνα ως τις μέρες μας με σημείο εκκίνησης την εξέλιξη της Παλιάς Αγοράς της Αθήνας από το οθωμανικού τύπου παζάρι ως τη Βαρβάκειο και τη Δημοτική Λαχαναγορά, καταλήγοντας στις ποικίλες όψεις, πρακτικές και γεωγραφικές συντεταγμένες του εμπορίου των μεταναστών στο κέντρο της πρωτεύουσας.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ