7 Οκτωβρίου. Κάποιο έτος του ναζιστικού Ράιχ. Σε κάποιο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Ο Ρούντολφ (Περικλής Μουστάκης) γνωρίζει τον Χάινριχ Χίμλερ, δημιουργό των SS και ηθικό αυτουργό πίσω από το Ολακαύτωμα. Και από τότε σε όλη του τη ζωή γιορτάζει τα γενέθλια του «ηγέτη» μέσα στο σπίτι του, μαζί με τις δύο αδελφές του. Ακόμη κι όταν ο πόλεμος τελειώνει, τα θύματα και οι κτηνωδίες αποκαλύπτονται, οι μάσκες πέφτουν. Ολες οι μάσκες; «Οχι» είναι η απάντηση του αυστριακού συγγραφέα Τόμας Μπέρνχαρντ, έτσι όπως την καταθέτει στο έργο του «Πριν την αποχώρηση», το οποίο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, ύστερα από πρόσκληση της Μπέτυς Αρβανίτη. Η ηθοποιός και «ψυχή» του θεατρικού χώρου, μαζί με τον Βασίλη Πουλαντζά (μετάφραση), υποδύεται τη Βέρα, αδελφή του Ρούντολφ, ενσαρκώνοντας το κομμάτι του γερμανικού λαού που αποκήρυξε σιωπηρά τις ευθύνες για το παρελθόν. Δεν μιλάει γι’ αυτό, δεν ακούει τις ενοχές, δεν κοιτάζει το τραγικό αποτύπωμα της ιστορίας. Η τριάδα συμπληρώνεται με τη Σμαράγδα Σμυρναίου στον ρόλο της Κλάρα, της δεύτερης αδελφής που κρίνει τη Γερμανία μέσω των αναρχικοοαριστερών απόψεών της. Λίγες ημέρες πριν από την πρεμιέρα (6 Νοεμβρίου) συναντήσαμε τον σκηνοθέτη, ο οποίος έχει ζήσει στη Βιέννη για δέκα χρόνια και μάλιστα στο ίδιο καρτιέ με τον Μπέρνχαρντ, τον οποίο συναντούσε στον δρόμο την περίοδο που ο συγγραφέας καυτηρίαζε το ένοχο παρελθόν του οικόσιτου φασισμού στην πατρίδα του. «Πρόλαβα αυτές τις παραστάσεις την εποχή που έθεταν συνεχώς ερωτήματα για τη στάση των Αυστριακών» λέει στα «Πρόσωπα».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ