H πρόσφατη και παρατεταμένη κρίση στην αγορά καινούργιου αυτοκινήτου από το 2011 έως και πριν από λίγους μήνες είχε ως αποτέλεσμα να ανέβει δραματικά ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Ακόμη και σήμερα η χώρα μας διαθέτει έναν από τους πιο «γηρασμένους» στόλους επιβατικών αυτοκινήτων, την ώρα που οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στα επιβατικά αυτοκίνητα τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro 6), επενδύοντας με ταχείς ρυθμούς στα ηλεκτρικά και τα υβριδικά μοντέλα. Με τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα να έχει σκαρφαλώσει φέτος στα 14,6 χρόνια, η ανάγκη ανανέωσης των οχημάτων με καινούργια ή και νεότερης τεχνολογίας μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι επιτακτική όσο ποτέ άλλοτε. Σήμερα, τα παλαιάς τεχνολογίας – αλλά και τα αυτοκίνητα που εισάγονταν χωρίς όριο αντιρρυπαντικών προδιαγραφών από το εξωτερικό – ευθύνονται για το μεγαλύτερο μέρος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις μεγαλουπόλεις, ενώ εξαιτίας της πλημμελούς συντήρησης τους έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό εμπλοκής στα τροχαία ατυχήματα. Την ήδη κακή κατάσταση επιβαρύνουν και το περίπου ένα εκατομμύριο οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους χωρίς να έχουν περάσει τον προκαθορισμένο έλεγχο των ΚΤΕΟ, ενώ η πώληση μεταχειρισμένων αυτοκίνητων με πλασματικά χιλιόμετρα και «γυρισμένα» κοντέρ διαστρεβλώνουν ακόμη περισσότερο την εικόνα των οχημάτων που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους. Ο ιδιοκτήτης ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου – και κυρίως για ένα μεγάλης ηλικίας αυτοκίνητο που έχει απολέσει την εγγύησή του – θα πρέπει να γνωρίζει ότι το κόστος της συντήρησης ενός αυτοκινήτου π.χ. πενταετίας είναι πολύ πιο ακριβό από την απόσβεση και συντήρηση ενός νεότερου, ενώ τα αυξημένα επίπεδα θορύβου από τα μεταχειρισμένα μοντέλα σε σχέση με τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα (και ιδίως τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά) επιβαρύνουν τις ήδη «φορτωμένες» από ήχους και ρύπους πόλεις.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ