Πρώτα απ’ όλα να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Το Black Friday, ως όρος, έχει να κάνει με το χρώμα του μελανιού που χρησιμοποιούσαν στις λογιστικές εγγραφές των εμπορικών επιχειρήσεων των ΗΠΑ, στη δεκαετία του 1950. Διότι, εσχάτως, μέσα στη γραφικότητα του «Για όλα φταίει ο καπιταλισμός» ακούσαμε μέχρι και ότι σχετίζεται με τη δουλεία και το εμπόριο των σκλάβων. Στην Ελλάδα έχει μια παράδοση μόλις τριών ετών αλλά δεν είναι μόνο αυτή η διαφορά από την αμερικάνικη εκδοχή της «μεγάλης γιορτής του εμπορίου». Πρόκειται για μια εντελώς άλλη κουλτούρα όσον αφορά στη σχέση μεταξύ εμπόρου και καταναλωτή. Ο καταναλωτικός πολιτισμός εκεί είναι σε επίπεδα που δεν πρόκειται να τα κατακτήσουμε στο άμεσο μέλλον όσο και αν υιοθετούμε τα τελετουργικά του έθιμα. Τα ήθη είναι που κάνουν τη διαφορά.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ