Το 2019 κύλησε καλύτερα από τις αρχικές εκτιμήσεις, με σχετικές διαφοροποιήσεις ανά προορισμό. To ελληνικό τουριστικό προϊόν διατηρεί τη δυναμική του και επιδεικνύει αντοχή και ανθεκτικότητα μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από την επιβράδυνση της ανάπτυξης στην Ευρώπη, το Brexit, τις έντονες καιρικές διακυμάνσεις λόγω της κλιματικής αλλαγή κ.ο.κ. Αν δεν είχε μεσολαβήσει η κατάρρευση της Thomas Cook θα μπορούσαμε να μιλάμε για μια καλή σεζόν. Η προσέγγιση «What if», ωστόσο, δεν έχει πρακτική σημασία για την πραγματική οικονομία. Η Thomas Cook κατέρρευσε και το πλήγμα στον τουρισμό και στην οικονομία είναι μεγάλο και σοβαρό. Οι επιπτώσεις αποτυπώθηκαν άμεσα από το ΙΤΕΠ στο οποίο ανατέθηκε από το ΞΕΕ η σχετική μελέτη για το 2019 και το 2020. Η απώλεια του ξενοδοχειακού τζίρου για το 2019 αγγίζει σχεδόν τα 200 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων απλήρωτα τιμολόγια μέχρι 23/9 είναι 138 εκατ. ευρώ. Η απώλεια ξενοδοχειακού τζίρου για το 2020 φτάνει τα 516 εκατ. ευρώ. Με πολλαπλασιαστή 2,5 επί του συνολικού τζίρου στον κλάδο διαμονής οι εκτιμώμενες απώλειες για την εθνική οικονομία φτάνουν τα 2,5 δισ. ευρώ. Αυτό είναι βέβαια το χειρότερο σενάριο για τη μέγιστη απώλεια σε περίπτωση μη αναπλήρωσης του τζίρου.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ