Σε μια χώρα νησιωτική, με ακτογραμμή πολλών χιλιομέτρων και τόσο μεγάλη ναυτική παράδοση όπως η δική μας, τα τρένα δεν υπήρξαν ποτέ το πιο δημοφιλές μέσον μεταφοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και μετά τα μέσα του 20ού αιώνα, ταξίδια όπως Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Αθήνα – Βόλος, Βόλος – Χαλκίδα γίνονταν με πλοίο. Τα τρένα και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί όμως ήταν ένα πολύ έντονο εικονογραφικό στοιχείο σε δραματικές ή, έστω, συγκινησιακά φορτισμένες στιγμές της πρόσφατης Ιστορίας του τόπου και της ιστορίας των ανθρώπων της. Από εκείνες τις χαρακτηριστικές φωτογραφίες στρατιωτών που ξεκινούν το 1940 για το αλβανικό μέτωπο έως τα τρένα που μετέφεραν τους μετανάστες στις «φάμπρικες της Γερμανίας και στου Βελγίου τις στοές».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ