α ξεκινήσω με δύο τρανταχτά παραδείγματα της αγοράς στην προσέγγιση του «Θανάτου του εμποράκου» του Αρ. Μίλερ που ανέβασε στο θέατρο Εμπορικόν ο Καταλειφός στον κεντρικό ήρωα. Πριν από πολλά χρόνια στην Αμερική και ειδικά στο λιμάνι της Νέας Υόρκης, όπου προσέγγιζαν τα μεγάλα εμπορικά πλοία με τα κιβώτια των εμπορευμάτων, οι αχθοφόροι του λιμανιού κατέβηκαν σε απεργία εβδομάδων ζητώντας να ελαφρύνει το βάρος των κιβωτίων ώστε να μπορεί να το μεταφέρει ένας βαστάζος που υπέφερε και συχνά αρρώσταινε με προβλήματα μέσης και κήλες ή να μεταφέρονται τα κιβώτια από δύο βαστάζους. Η επιχείρηση που έχανε λεφτά από την καθυστέρηση παράδοσης του εμπορεύματος (κυρίως στα σουπερμάρκετ που διέθεταν αποικιακά προϊόντα) ύστερα από συνεχείς προσπάθειες να σπάσει την απεργία (ακόμη και με αστυνομική βία) άκουσε την εισήγηση ενός διευθυντικού στελέχους να καλέσει έναν ψυχολόγο της αγοράς, νέο τότε επάγγελμα, που όπως όλα τα νέα πράγματα συναντούσε τη δυσπιστία του εμπορικού και βιομηχανικού κατεστημένου. Ο ειδικός αυτός επιστήμονας, αφού μελέτησε την κατάσταση, τους μηχανισμούς παραγωγής και τις συνθήκες εργασίας των αχθοφόρων πρότεινε στους έκπληκτους εργοδότες του ως πρώτο βήμα για να λυθεί το αδιέξοδο (δηλώνοντας ότι οι εργαζόμενοι έχουν δίκιο) να βάψουν πράσινα αρκετά κιβώτια και να δηλώσουν πως αυτά πρέπει να μεταφέρονται από έναν αχθοφόρο γιατί έχει μειωθεί το βάρος τους, ενώ στην πραγματικότητα ήταν ακριβώς σαν τα παλιά. Οι αχθοφόροι του λιμανιού κουβαλούσαν τα παλιά πράσινα κιβώτια και καμάρωναν που είχε πετύχει ο σκοπός της απεργίας τους!!!
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ