ΤΙΤΛΟΣ

Το 1821 στο Μπενάκη

Οι ετοιμασίες για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 έχουν αρχίσει σε μεγάλα ιδρύματα πολιτισμού. Ενα από αυτά και το Μουσείο Μπενάκη. Οπως ακούγεται, υπάρχει ένα ευρηματικό σενάριο με καλλιτεχνική πλοκή το οποίο πρόκειται να παρουσιασθεί ως αβάν πρεμιέρ πριν από την κυρίως έκθεσή του το προσεχές διάστημα. Καθώς οι εκθεσιακοί χώροι του κτιρίου της Κουμπάρη θα αδειάσουν για να φιλοξενήσουν τα εκθέματα της επετειακής έκθεσης, γίνονται σκέψεις εκεί όπου ο χρόνος θα έχει αφήσει τα ίχνη του – π.χ. η γραμμή του πλαισίου από κάποια κορνίζα στον τοίχο – να συμβεί μια άλλη καλλιτεχνική πρακτική. Ο Κωστής Βελώνης ψιθυρίζεται ότι θα επεξεργαστεί τα δεδομένα αυτής της μετάβασης προς το ’21, που όλοι μιλούν γι’ αυτό, χωρίς όμως να λένε τι θα είναι. Ισως αυτά τα κενά ίχνη στους τοίχους του Μπενάκη να είναι αρκετά. Ως λιτή αποτίμηση μεγάλων πράξεων.

ΤΙΤΛΟΣ

Χ. Μαρίνος στον δήμο

Και το όνομα αυτού: Χριστόφορος Μαρίνος. Ο έμπειρος επιμελητής εκθέσεων δεν έχει δώσει απλώς τα χέρια με τους ανθρώπους του Δήμου Αθηναίων για τη θέση του υπευθύνου περί των εικαστικών, αλλά έχει πιάσει δουλειά. Συναντά καλλιτέχνες για την οργάνωση των επόμενων εκθέσεων στους χώρους του Δήμου Αθηναίων, μελετά τη μόνιμη συλλογή για την επανέκθεσή της και βρίσκεται σε επικοινωνία με καλλιτέχνες ώστε να δωρίσουν έργα τους για τον εμπλουτισμό της. Το μόνο που μένει είναι να πέσουν οι υπογραφές.

ΤΙΤΛΟΣ

Αδιαφορία για την Κάλλας

Δεν ξέρω αν είναι εξαίρεση αυτό που διάβασα προσφάτως: δασκάλα μαθητών της 6ης Δημοτικού αποφάσισε να πάνε να δουν μια παράσταση αφιερωμένη στην παιδική ηλικία της Μαρίας Κάλλας. Αδιαφορία όμως από τα παιδιά. Σταμάτησε τη «διδασκαλία» και τους ζήτησε να της πουν τραγούδια της Φουρέιρα και του Αργυρού. Πάταγος, χαμός. Παράλληλα, κάποιοι γονείς ζήτησαν να μάθουν τον λόγο που θα έπρεπε τα παιδιά τους να δουν την παράσταση (σ.σ. η εκδρομή ματαιώθηκε, αφού δεν συμπληρώθηκε ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών). Δεν είμαι υπέρ τού… κουλτουρόμετρου, αλλά την παραπάνω ιστορία τη θεωρώ αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος.