Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δείχνει να μην εμπιστεύεται ακόμη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μιας και οι πωλήσεις τους παραμένουν στα σπάργανα, παρά την παρουσία σημαντικών μοντέλων (ηλεκτρικών αλλά και plug-in υβριδικών) στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, πέρυσι, στη χώρα μας ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων αναρριχήθηκαν στο 5,8% (σε σχέση με το 2018 που ήταν στο 3,5%), οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν ξεπέρασαν το «ανεμικό» μερίδιο του 0,3% επί του συνόλου των πωλήσεων στα καινούργια αυτοκίνητα. Σε αριθμούς, πέρυσι, πρωτοκυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά 200 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τη στιγμή που το 2019 οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων (βενζίνης και ντίζελ) άγγιξαν τις 110.000 μονάδες. Σήμερα, στη χώρα μας οι επίσημες αντιπροσωπείες προσφέρουν στους ενδιαφερομένους για την απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος εννέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα περισσότερα μοντέλα να προέρχονται από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι τιμές τους ξεκινούν για τα πιο προσιτά ηλεκτρικά πάνω από 24.000 ευρώ (αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης) και ξεπερνούν τα 35.000-45.000 ευρώ για τα μεγαλύτερα μοντέλα. Σαφώς, το 2020 θα είναι η χρονιά κατά την οποία θα δούμε τον αριθμό των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων σχεδόν να διπλασιάζεται, μιας και αναμένονται κατά τη διάρκεια του έτους περισσότερα από 15 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ ισάριθμος θα είναι και ο αριθμός των plug-in υβριδικών οχημάτων που θα λανσαριστούν από τις ελληνικές αντιπροσωπείες. Το μεγαλύτερο τμήμα των ηλεκτρικών οχημάτων που θα λανσαριστούν στη χώρα μας αφορά αυτοκίνητα πόλης, με τις τιμές τους να κυμαίνονται από 25.000 έως 35.000 ευρώ. Μάλιστα, αρκετά από αυτά τα μοντέλα θα προσφέρονται και σε διαφορετικές εκδόσεις, ανάλογα με την αυτονομία των μπαταριών τους. Σαφώς το ενδιαφέρον των αγοραστών αναμένεται να αναθερμανθεί, με την έναρξη κινήτρων από την ελληνική κυβέρνηση αλλά και με την τοποθέτηση περισσότερων σταθμών σε δημόσιους χώρους που θα διευκολύνει την ταχεία φόρτισή τους. Οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται μέσα σε μισή ώρα σε σταθμό ταχείας φόρτισης, επιτυγχάνοντας σε αυτό το χρονικό διάστημα αυτονομία του 80% των μπαταριών του, ενώ η φόρτιση σε οικιακό ρεύμα ξεπερνά τις 6-8 ώρες, ακόμη και για τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα. Σήμερα, τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν αυτονομία από 150 έως και 250 χιλιόμετρα, τα μεσαία οικογενειακά ξεπερνούν τα 250 χιλιόμετρα, ενώ με την είσοδο των επερχόμενων ηλεκτρικών SUV η αυτονομία τους θα ξεπεράσει τα 300-400 χιλιόμετρα. Σαφώς οι πιο ακριβές ηλεκτρικές εκδόσεις πολυτελών μοντέλων – που κοστίζουν πάνω από 70.000 ευρώ – μπορούν να εξασφαλίζουν αυτονομία άνω των 400-500 χιλιομέτρων.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ