Η φετινή 92η απονομή των Οσκαρ υπό το πρίσμα της ισότητας των φύλων δεν προσφέρει μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που το Χόλιγουντ τιμά τους ανθρώπους του. Από το 1929 που έγινε η πρώτη τελετή βραβείων Οσκαρ έχουν δοθεί 10.000 υποψηφιότητες. Από αυτό το σύνολο οι γυναικείες υποψηφιότητες αντιπροσωπεύουν μόνο το 14%. Και από τις συνολικές 449 υποψηφιότητες για Οσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας μόνο 5 ήταν γυναίκες σκηνοθέτες. Και μόνο η Κάθριν Μπίγκελοου (φωτογραφία) αναδείχτηκε νικήτρια το 2010 με την ταινία «The Hurt Locker». Πάντως το ποσοστό των υποψήφιων γυναικών, είτε μόνες τους είτε ως μέλη μιας ομάδας, έχει βελτιωθεί. Στη φετινή τελετή, για παράδειγμα, οι γυναίκες ή οι μεικτές ομάδες που έχουν προταθεί αντιπροσωπεύουν το 44% των συνολικών υποψηφιοτήτων και αυτό σηματοδοτεί το υψηλότερο ποσοστό στην ιστορία των Οσκαρ. Αλλά στις πιο μεγάλες κατηγορίες – καλύτερη σκηνοθεσία, καλύτερη ταινία και καλύτερο σενάριο – υπάρχει ακόμη μεγάλη απόσταση που χρειάζεται να διανυθεί. Καθώς οι πέντε φετινοί υποψήφιοι για καλύτερη σκηνοθεσία είναι όλοι άνδρες και για δεύτερη συνεχή χρονιά δεν έχει προταθεί γυναίκα.