Σε ένα νησί του Βόρειου Αιγαίου, τη Θάσο. Εκτός ακτίνας των πολύ δυνατών χαρτιών του ελληνικού τουρισμού. Η πίστα δοκιμών μιας θρυλικής αυτοκινητοβιομηχανίας συνδεδεμένης με το πιο εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία του αυτοκινήτου. Τον «σκαραβαίο», το «κατσαριδάκι», που το 1969 έκανε ταινία ο Ρόμπερτ Στίβενσον αποδίδοντάς του ψυχικές ιδιότητες. Εκτός από τη μεγάλη επένδυση με την προφανή οικονομική επίδραση στην τοπική κοινωνία, υπάρχει και ένας συμβολισμός που μας υπενθυμίζει ότι η οικονομία είναι και ψυχολογία. Διότι η σχέση του μέσου Ελληνα με το αυτοκίνητο είναι πολυδιάστατη, φορέας επιθυμιών, ονείρων και απωθημένων. Τολμώ να πω σχεδόν υπαρξιακή. Χρόνια τώρα – προ κρίσης, από την εποχή των παχιών αγελάδων – ακούω να λένε πόσο σημαντικό θα ήταν για τη χώρα η διοργάνωση αγώνων Φόρμουλα 1. Η πίστα στη Θάσο μπορεί να μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά σε αυτό το μεγάλο πρότζεκτ. Από την άλλη, ακόμη και την εποχή της εκβιομηχάνισης της χώρας, τη δεκαετία του 1960, ή της οικονομικής ανάπτυξης, τη δεκαετία του 1980, στην Ελλάδα δεν έγιναν ποτέ σπουδαίες και συντονισμένες κινήσεις σχετικές με την αυτοκινητοβιομηχανία. Ακόμη και η παραγωγή εκείνου του περίφημου «πρώτου ελληνικού αυτοκινήτου» δεν επιβίωσε επί μακρόν.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ