Οι υπογραφές στην επιστολή στήριξης του Γιώργου Λούκου που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο με πρωτοβουλία της Αριάν Μνουσκίν και της Μαγκί Μαρέν πληθαίνουν, σύμφωνα με νεότερο δημοσίευμα της εφημερίδας «Λιμπερασιόν», όπου πλέον η υπόθεση συνδέεται με το γενικότερο κλίμα πολιτικής ορθότητας στον χώρο του θεάματος. Εκατοντάδες προσωπικότητες του σύγχρονου χορού και του θεάτρου, από τον χορογράφο Ουίλιαμ Φορσάιθ έως τη σταρ Ιζαμπέλ Ιπέρ και τον Μπομπ Ουίλσον, επικρίνουν τη διαδικασία που οδήγησε στην απόφαση της απομάκρυνσής του – έξι μήνες πριν από τη συνταξιοδότησή του – από τη διεύθυνση του Μπαλέτου της Οπερας της Λυών. Θυμίζουμε ότι όλα ξεκίνησαν το 2014, όταν μια χορεύτρια του μπαλέτου κατέθεσε μήνυση για «ηθική παρενόχληση και διάκριση λόγω μητρότητας», μετά την άρνηση του Γιώργου Λούκου να ανανεώσει τη σύμβασή της επειδή έκρινε ότι δεν ικανοποιούσε πλέον τα καλλιτεχνικά κριτήρια για επανεμφάνισή της. Αυτό υποστηρίζουν, εκτός άλλων, η Αριάν Μνουσκίν, η Λουσίντα Τσάιλντς, οι χορογράφοι Μπενζαμέν Μιλπιέ, Ματς Εκ, Γίρι Κίλιαν, Ρασίντ Ουραμντάν, επισημαίνοντας ότι «είναι στην αρμοδιότητα του διευθυντή του θιάσου να προσλαμβάνει χορευτές και χορεύτριες». Προειδοποιούν μάλιστα με απόσυρση έργων τους από το ρεπερτόριο του μπαλέτου, ειδικά για την αυθαίρετη διαδικασία του ΔΣ της Οπερας της Λυών. Ανάμεσα στις υπογραφές εμφανίζονται, εξάλλου, και τα ονόματα του διευθυντή του Φεστιβάλ Φθινοπώρου του Παρισιού Εμανουέλ Ντεμαρσί Μοτά, του Δημήτρη Παπαϊωάννου, του Μιχαήλ Μαρμαρινού, της Αμαλίας Μουτούση. Ολοι τους συνυπογράφουν την πρόταση Μνουσκίν να καταθέσουν μαρτυρίες και γνώμες οι εργαζόμενοι στο μπαλέτο – και πάντως να μην «εκπροσωπούνται» από συνδικαλιστές του μπαλέτου, που εμπλέκονται στην «εσωτερική έρευνα» κατά του Γ. Λούκου. Θυμίζουν επίσης – και αυτό είναι σημαντική λεπτομέρεια – ότι οκτώ από τις δεκαέξι χορεύτριες είναι αυτή τη στιγμή μητέρες παιδιών ενός έτους, ότι το ίδιο ίσχυε για περισσότερες από 25 χορεύτριες στο παρελθόν και ότι όλες είχαν τη δυνατότητα να παίρνουν τα παιδιά και τους συζύγους τους μαζί τους στις περιοδείες. «Κάτι που διεκδικούσε και η ενάγουσα, αλλά δεν ευοδώθηκε για καθαρά καλλιτεχνικούς λόγους, χωρίς πρόθεση παραμικρής διάκρισης».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ