Μία ακόμα ψηφίδα στο μωσαϊκό αποκατάστασης της παραγνωρισμένης ζωγράφου Αρτεμισίας Τζεντιλέσκι έρχεται να προστεθεί με την απόδοση του πίνακα «Δαβίδ και Γολιάθ» στον χρωστήρα της και όχι στον μαθητή του πατέρα της, Τζιοβάνι Φραντσέσκο Γκερέρι, όπως πιστευόταν μέχρι πρόσφατα. Το έργο χρονολογείται περί το 1630 και παρά το γεγονός ότι υπήρχαν ενδείξεις πως επρόκειτο για δικό της έργο μόλις προσφάτως οι ειδικοί κατέληξαν ότι είναι εκείνη η δημιουργός κυρίως χάρη στην επίμονη έρευνα του ιταλού μελετητή Τζιάνι Πάπι και του συντηρητή Σάιμον Γκιλέσπι. Η εις βάθος μελέτη του καμβά αποκάλυψε τη  χρωματική παλέτα που χρησιμοποιούσε η Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι, ενώ ο τρόπος με τον οποίο έχει φωτιστεί το πρόσωπο του Γολιάθ και η απόδοση του τοπίου αποτελούν αδιάψευστους μάρτυρες της δημιουργού. Η υπογραφή της δε εντοπίστηκε πάνω στη λεπίδα του σπαθιού του Δαβίδ και συνοδεύεται με τους πρώτους αριθμούς που αντιστοιχούν στη χρονολογία δημιουργίας του έργου. Ο πίνακας ωστόσο δεν περιλαμβάνεται ανάμεσα στα έργα που θα συνθέσουν την πολυαναμενόμενη έκθεση-αφιέρωμα στην Τζεντιλέσκι τον Απρίλιο στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου.