Αν κι έχω γεννηθεί στο Ρέθυμνο της Κρήτης (όπου κι έζησα μονάχα ελάχιστες εβδομάδες), όπως κι έχω διαμείνει επί μακρά χρονικά διαστήματα σε διάφορες περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά – στη Φρεαττύδα, στα Εξάρχεια, στο Χαλάνδρι -, δεν θα δίσταζα ούτε στιγμή να αυτοπροσδιοριστώ ως Κυψελιώτης. Στην Ανω Κυψέλη και στην Πλατεία Κυψέλης έζησα συγκριτικά τα περισσότερα χρόνια, γύρω στα είκοσι πέντε – και μάλιστα εκείνα τα χρόνια που θεωρούνται ως τα πλέον καθοριστικά: από την ύστερη παιδική μου ηλικία έως τα τριάντα και κάτι. Κατά τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, η Κυψέλη ήταν αρκετά διαφορετική από τη σημερινή, σαφώς λιγότερο υποβαθμισμένη οικονομικά ή, αν προτιμάτε, πιο κοινωνικά αναβαθμισμένη. Δεν είναι τυχαίο ότι η κεντρική οδική της αρτηρία εθεωρείτο ως η «Βία Βένετο» της κοσμικής Αθήνας, ούτε ότι ο ίδιος δρόμος ήταν ταυτισμένος με τη διαβόητη «έκλυση των ηθών». Αξέχαστο ντοκουμέντο εκείνης της εποχής είναι το «Ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη» (1965) με τον Αλκη Γιαννακά, που εγώ τότε – ούτε έξι χρονών – δεν μπορούσα φυσικά να το δω ως «αυστηρώς ακατάλληλον».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ