Το κέντρο της προσοχής για την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ενωσης στη νέα κρίση μονοπωλούν οι διαφορετικές θέσεις για τους όρους του δημόσιου δανεισμού και τον επιμερισμό του και, γενικότερα, οι εξελίξεις στη δημοσιονομική και τη νομισματική πολιτική. Οσο, όμως προφανώς, κρίσιμα είναι αυτά, τόσο ή και περισσότερο σημαντικές μπορεί να είναι και αποφάσεις που θα προσδιορίσουν άμεσα τους όρους παραγωγής και ανταγωνισμού. Για μια οικονομία σαν τη δική μας, που ήδη αναζητούσε εναγωνίως ένα μονοπάτι ισχυρής μεγέθυνσης, μέσα από επενδύσεις και εξαγωγές, το ζήτημα πρέπει να είναι το κέντρο της τοποθέτησής της στη συλλογική διαπραγμάτευση. Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και, έμμεσα, στις μεταφορές, είναι εύλογοι για τον περιορισμό του υγειονομικού προβλήματος. Πλήττουν όμως άμεσα την ελληνική οικονομία, που στηρίζεται στον εισερχόμενο τουρισμό, στην εξυπηρέτηση διεθνούς εμπορίου και, γενικότερα, στις εξαγωγές υπηρεσιών παρά αγαθών. Η συστηματική άρση των περιορισμών, με αξιόπιστο τρόπο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι κρίσιμη για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας. Προϋποθέτει όμως συντονισμό πολιτικών, δομημένη ανταλλαγή πληροφοριών και εναρμόνιση των μηχανισμών ελέγχου. Καθώς η ελευθερία των μετακινήσεων αποτελεί θεμέλιο της ευρωπαϊκής ταυτότητας και, ταυτόχρονα, επηρεάζει οικονομικά όλη την ήπειρο, το κόστος για την άρση των περιορισμών και την υποστήριξη των απαραίτητων συστημάτων δεν μπορεί να επιβαρύνει μόνο λίγες χώρες. Με μεγάλη γεωγραφική απόσταση από το κέντρο και ισχυρή εξάρτηση από τις μετακινήσεις, η χώρα μας έχει κάθε λόγο να πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ