Με κάθε συλλαβή τους στο «Μανούλα μου, ο γιόκας σου» ακυρώνεται το ψευτοδίλημμα «Καζαντζίδης ή Μπιθικώτσης;». Κι ας επιμένουν ορισμένα από τα σχόλια κάτω από το βίντεο του YouTube ότι ακούγεται περισσότερο ο Στέλιος. Για τον ακροατή που θέλει να ακούσει – και όχι να επιλέξει στρατόπεδο – ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης σιγοντάρει, συνοδεύει με ψηλές, κολλάει τα δικά του ένρινα στο «μπουρί» του συνερμηνευτή του (προσέξτε ειδικά τους στίχους «βλέπει τη νύχτα μοναχός / βλέπει τον πόνο μόνος/ τον λιώνει ο ξενιτεμός και τον νικά ο πόνος»). Επειδή γνωρίζει πρώτος απ’ όλους την αξία και των δύο. Οι ερμηνευτές στέκονται μπροστά στο ίδιο μικρόφωνο, στη μοναδική μέχρι σήμερα καταγραφή της σύμπραξής τους, σύμφωνα με τις καταγραφές των ερευνητών. Σε μια προφανή εναλλαγή ρεπερτορίου ανάμεσα στους δύο κορυφαίους, ο Καζαντζίδης τίθεται στην υπηρεσία του Θεοδωράκη, όπως το έχει κάνει ήδη στην «Πολιτεία Α’» (και όπως θα ξανακάνει με το «Στην Ανατολή» του 1974). Για τα δικά του στάνταρ, η ερμηνεία εδώ έχει στοιχεία μπελ κάντο, χωρίς να χάνει το ανατολίτικο ηχόχρωμα, κυρίως στο ρεφρέν.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ